نسخه چاپی

واكنش حماس به انتقادات محمود عباس

عضو ارشد جنبش حماس از انتقادات تند محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین، از این جنبش پس از اعتراضات مردمی صورت گرفته در كرانه باختری اظهار شگفتی كرد.

محمد كتري روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، از محمود عباس انتظار ارسال پيام هايي در راستاي اصلاح روابط ميان فتح و حماس را داشتيم؛ اما رفتار اخير وي نااميد كننده بود.

كتري تاكيد كرد كه تشكيلات خودگردان به رياست محمود عباس ديدگاه مردم را درباره سلام فياض، نخست وزير اين تشيكلات، ناديده گرفت و به جاي ارائه راه حل براي اوضاع نابسامان اقتصادي و سياسي كرانه باختري، نوار غزه را متهم كرد.

كتري در بخش ديگري از سخنانش به موضوع انتخابات پارلماني در غزه و كرانه باختري پرداخت كه محمود عباس در اظهارات اخيرش آن را مطرح كرده بود.

وي در اين باره گفت، انتخابات در هر كشوري در فضايي آرام و آزاد برگزار مي شود تا ضامن مشاركت همه تشكل ها و احزاب باشد.

عضو برجسته حماس افزود، چنين فضاهايي اما در كرانه وجود ندارد زيرا آزادي بيان در آنجا نيست؛ همچنين تشكيلات خودگردان فعالان سياسي را زنداني مي كند و ميان اين تشكيلات و رژيم صهيونيستي هماهنگي امنيتي وجود دارد.

كتري با تاكيد بر لزوم اصلاح ساختار سازمان آزاديبخش فلسطين و الحاق همه تشكل ها و احزاب به اين سازمان اظهار داشت، چنين اصلاحاتي تاكنون انجام نشده و تشكيلات خودگردان نيز توافق هاي ميان فتح و حماس براي آشتي ملي را تا كنون عملي نكرده است.

عضو برجسته جنبش حماس افزود، بعد از عملي كردن اين توافقات و برقراري آشتي ملي اجراي همزمان انتخابات پارلماني در غزه و كرانه باختري امكان پذير خواهد بود

۱۳۹۱/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...