نسخه چاپی

مفید كیایی نژاد در گفتگو با نما:

یك بی‌تدبیری فرهنگی/ همكاری سفارت ایران در آلمان با یك مازوخیست/ با رایزن فرهنگی برخورد شود

عکس خبري -يک بي‌تدبيري فرهنگي/ همکاري سفارت ايران در آلمان با يک مازوخيست/ با رايزن فرهنگي برخورد شود

با توجه به سوابق این شخص، بعید است حتی بتواند، بازتاب هنری در معرفی شخصیت امام حسین (ع) از خود به جای بگذارد، هنرمند معتقد به قیام امام حسین (ع) شاید بتواند با استفاده از هنر خود، در جهت معرفی حضرت گامی بردارد، اما شخصی با این خصوصیات ذكر شده، توانایی معرفی بعد هنری عاشورا را ندارد و نباید از كنار قضیه برخورد با رایزن فرهنگی ساده عبور كرد.

مفید کیایی نژاد، نماینده ادوار مجلس در خصوص دعوت رایزن فرهنگی سفارت ایران در آلمان از یک فرد مازوخیست (خود آزار) به نام جان جان آریاز برای برنامه ای در مورد معرفی فرهنگ عاشورا به نما، گفت: علی القاعده رایزن فرهنگی ایران در کشورهای دیگر، باید دارای اشراف کامل بر مسائل دینی و فرهنگی باشند.
وی ادامه داد: چگونه رایزن فرهنگی به خود اجازه می دهد، فردی را با خصوصیات مذکور، آن هم در مسئله مهم عاشورا و سالار شهیدان امام حسین (ع) دعوت به اجرای برنامه در این خصوص کند؟ این شخص چه میزان احاطه بر مسائل فرهنگی دارد؟ در حالی که خصوصیات مشاهده شده از آن فرد، ذره ای سنخیت با عاشورا و امام حسین (ع) ندارد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه دعوت از این شخص را باید از روی بی توجهی و احیانا بی تفاوتی دستگاه دیپلماسی ارزیابی کرد و اگر بخواهیم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم، باید حمل بر عناد بگذاریم.
وی تصریح کرد: حتی در بین روحانیون، منبری ها و مداحان، اصرار داریم از افرادی استفاده شود که احاطه بر مسائل تاریخی و عظمت سالار شهیدان داشته باشند، اگر غیر مستند صحبت کنند، آنان را زیر سوال برده و شدیدا مورد انتقاد قرار می دهیم. این در مورد افرادی است که فعالیتشان در این زمینه است، چه برسد به شخصی که از تخصص در این موضوع برخوردار نیست.
کیایی نژاد با بیان اینکه اگر دستگاه دیپلماسی کشور در نظر دارد، یاد آقا امام حسین (ع) را زنده نگه داشته، عظمت ایشان را معرفی و بر تسلیم نشدن حضرت در مقابل زورگویی جنایتکاران زمان خود، تاکید کند، گفت: اگر دستگاه دیپلماسی کشور اعتقاد به این مسائل داشته باشد، باید با رایزن فرهنگی برخورد کند و او را به جهت دعوت از چنین شخصی مورد توبیخ و سرزنش قرار دهد.
وی افزود: اگر دستگاه دیپلماسی کشور از کنار این موضوع بخواهد بی تفاوت بگذرد، این حرکت را تنها می توان حمل بر تسامح و تساهل آنان کرد، متاسفانه در بین برخی از دولتمردان هم تا کنون موارد متعددی از این دست مشاهده شده است.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه این شخص اصولا شناختی از امام حسین(ع) ندارد و با خصوصیاتی که از او نقل شده است، نه تنها تاثیر مثبت در این زمینه نمی گذارد، حتی بعضا تاثیر منفی در بردارد و ادامه داد: وقتی نتوانستیم شخصیت آقا امام حسین(ع) را آن گونه که باید معرفی کنیم، قطعا اثری منفی در ذهن بینندگان خواهد گذاشت.
کیایی نژاد با طرح این سوال که ابعاد هنری این شخصیت به چه میزان می تواند در شناخت امام حسین (ع) تاثیر گذار باشد؟ تاکید کرد: با توجه به سوابق این شخص، بعید است حتی بتواند، بازتاب هنری در معرفی شخصیت امام حسین (ع) از خود به جای بگذارد، هنرمند معتقد به قیام امام حسین (ع) شاید بتواند با استفاده از هنر خود، در جهت معرفی حضرت گامی بردارد، اما شخصی با این خصوصیات ذکر شده، توانایی معرفی بعد هنری عاشورا را ندارد و نباید از کنار قضیه برخورد با رایزن فرهنگی ساده عبور کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...