نسخه چاپی

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای نمایش پارسا پیروزفر به نفع یك بنیاد خیریه،واكنش دكتر خاكی به اجرای یك تئاتر، آماده شدن فیلم كوتاه «استون»، اضافه شدن دو بخش به جشنواره‌ی پروین اعتصامی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی تماشاخانه پالیز، نمایش «ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروزفر که از اوایل آذرماه سال جاری در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به روی صحنه رفته و با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شده است، روز جمعه 10 دی ماه به نفع دانش آموزان با استعداد و نیازمند، به صورت همت عالی اجرا می‌شود.

گفتنی است این همکاری بنا بر درخواست کارگردان و بازیگر این نمایش با همکاری مدیریت تماشاخانه پالیز و این بنیاد خیریه شکل گرفته است و علاقه مندان می‌توانند، بلیت های این نمایش را با هر مبلغی که می‌خواهند به صورت همت عالی خریداری کنند و تمامی عواید و فروش بلیت‌های این اثر نمایشی در تاریخ مذکور به حساب این بنیاد خیریه واریز خواهد شد.

نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این نمایش است و آخرین اثر پارسا پیروزفر تا 19 دی ماه در دو سانس 17 و 21:30 در این تماشاخانه اجرا خواهد شد.

اطلاعیه جدید روابط عمومی جشنواره فجر درباره ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، سامانه ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان برای حضور در سینمای رسانه‌ها، از اول دی‌ماه فعال شده است اما با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان، اطلاعات خود را ناقص ثبت کرده‌اند، روابط عمومی جشنواره، اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

«همکاران گرامی؛ اصحاب رسانه و منتقدان ارجمند

یکی از دغدغه‌های همیشگی همکاران رسانه‌ای و منتقدان گرامی، تماشای فیلم‌های جشنواره در سینمای رسانه‌ها و بدون ازدحام‌ معمول است. به همین دلیل، روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بر ثبت تمامی مدارک خواسته شده در سامانه ثبت‌نام تأکید دارد.

لذا لازم است که خبرنگاران محترم، نامه رسمی معرفی رسانه و منتقدان ارجمند نیز تصویر کارت انجمن دارای اعتبار و فقط یک نمونه مطلب منتشر شده از دوره 34 جشنواره را در هنگام ثبت‌نام در سامانه ضمیمه کنند. در عین حال، همان طور که پیش‌تر نیز عنوان شده بود، به جهت تکریم منتقدان پیشکسوت که هیچ‌کدام از شرایط ثبت‌نام را ندارد، امکان ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

آن‌ دسته از اهالی رسانه که مدارک‌شان ناقص ثبت شده است، می‌توانند از طریق بخش «ورود کاربران» در صفحه اول سامانه ثبت نام و وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری (که خودشان در هنگام ثبت درخواست تعریف کرده‌اند) مدارک و اطلاعات خود را به طور کامل، ویرایش کنند.

بدیهی است که ناقص بودن اطلاعات خبرنگاران و منتقدان متقاضی پس از پایان مهلت ثبت‌نام (فردا دوشنبه؛ ششم دی‌ماه)، سبب بررسی نشدن اطلاعات برای احراز شرایط حضور در سینمای رسانه خواهد بود و روابط عمومی جشنواره مسئولیتی را در این‌باره نمی‌پذیرد».

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام اهالی رسانه تا ششم دی‌ماه از طریق سامانه www.fajrfilm35 ادامه دارد. همچنین اخبار و اطلاعات سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از طریق کانال رسمی https://telegram.me/fajrfilmfest35 منتشر می‌شود و قابل مشاهده است.

دکتر خاکی:ریچارد سوم اجرا نمی‌شود، نمایشی سرشار از فکر و سکوت‌های تامل برانگیز است

نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» به کارگردانی اصغر نوری و تهیه‌کنندگی سید حسن عباسی هارونی، میزبان دکتر محمد رضا خاکی بود.

دکتر محمد رضا خاکی پس از دیدن نمایش نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی شود» گفت:این نمایش پر از ایده‌های خلاقانه و نمایش جدی است که براساس یکی از شخصیت‌های معروف تئاتر یعنی ریچارد سوم نگارش شده است. من طرفدار تئاتری هستم که در آن فکر و سکوت تامل برانگیز وجود داشته باشد و خوشبختانه این نمایش سرشار از این لحظات بود و تماشاگر امروز نیازمند این نوع تئاتر است.

نمایش« ریچارد سوم اجرا نمی شود»همه روزه بجز شنبه‌ها تا 20 دی ماه ساعت20.30 در سالن بزرگ تالار مولوی به روی صحنه می‌رود.

فیلم کوتاه «استون» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه داستانی «اَسِتون» به کارگردانی «بهرنگ دزفولی‌زاده» و با بازی «مرضیه وفامهر» آماده نمایش شد.

فیلم کوتاه داستانی «اَسِتون» ACETONEبراساس طرحی از «بهرنگ دزفولی‌زاده» به نویسندگی «هوتن زنگنه» و به کارگردانی «بهرنگ
دزفولی‌زاده» و همچنین با بازی «مرضیه وفامهر»، «بانیپال شومون»، «ساراتوکلی» و «محمد نجاری» آخرین مراحل فنی را پشت سر گذاشت و آماده نمایش شد و قرار است در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کند، «مرجان علیزاده» مدیریت پخش بین‌المللی این فیلم کوتاه 14 دقیقه‌ای را برعهده دارد.

«اَسِتون» که توسط «محمد خمیس آبادی» اسفند ماه سال گذشته در روستای «مورود» در خارج از تهران فیلمبرداری شده است؛ داستان 4 کوهنورد را روایت می‌کند که در شرایط سختی گرفتار می‌شوند و راهی جز انجامش ندارند.

«مرضیه وفامهر» همسر «ناصر تقوائی» کارگردان سینمای ایران؛ تنها چهره شناخته شده فیلم کوتاه «اَسِتون» است.

عوامل فیلم کوتاه «اَسِتون» عبارتند از:نویسنده فیلمنامه: هوتن زنگنه، تصویر بردار: محمد خمیس آبادی، صدابردار:امیر شاهوردی، مشاوره: علی صلاحی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه ولباس: غزل آلوسی، تدوین: سارا آهنی، صداگذاری: حسین مهدوی، عکاس: فتاح ذینوری، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، مدیریت پخش بین‌المللی: مرجان علیزاده و تهیه‌کنندگان: مریم تجدد و بهرنگ دزفولی‌زاده.

اضافه شدن بخش فیلم‌های مستند نیمه بلند و بلند زنان فیلمساز در جشنواره پروین اعتصامی

برای نخستین‌بار پس از هشت دوره برگزاری جشنواره فیلم پروین اعتصامی امسال بخش رقابت فیلم‌های مستند نیمه بلند و بلند زنان فیلمساز به عنوان یکی از بخش‌های مسابقه به ساختار جشنواره اضافه شده است.

روابط عمومی جشنواره پروین اعتصامی با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبال زنان مستندسازی که آثارشان بیش از ٤٠دقیقه بوده است ستاد برگزاری این رویداد سینمایی بخش مستقل فیلم‌های مستند نیمه بلند و بلند زنان فیلمساز را به مسابقات جشنواره افزوده است.

در این خبر آمده است: در سایت جشنواره پروین اعتصامی بخش مستقلی برای رقابت فیلم‌های مستند نیمه بلند و بلند زنان فیلمساز در نظر گرفته شده است.

علاقمندان می‌توانند آثارشان را برای بخش‌های مختلف جشنواره تا تاریخ هشتم دی ماه جاری به نشانی: تهران/ خیابان شهید باهنر/ میدان شهید باهنر (نیاوران)/ کاخ موزه نیاوران/ دبیرخانه جشنواره فیلم پروین اعتصامی ارسال نمایند.

ضمناً جهت کسب اطلاعات تکمیلی بخش‌های مختلف و شرایط ارسال آثار به این رویداد سینمایی به سایت جشنواره به نشانی جشنواره ملی پروین اعتصامی (www.parvineff.ir) مراجعه نمایند.

حسین مهدوی «فیلشاه» را صداگذاری می‌کند

حسین مهدوی، صداگذار و طراح صدای سینمای ایران، صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تازه‌ترین محصول گروه «هنر پویا» را انجام خواهد داد.

حسین مهدوی که سابقه همکاری با گروه «هنر پویا» را در صداگذاری انیمیشن «شاهزاده روم» نیز داشت، به تازگی صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را آغاز کرده است.

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، محصول جدید گروه «هنرپویا» است که با سرمایه‌گذاری گروه «هنر پویا» به عنوان یک کمپانی کاملا خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر در حال تولید می‌باشد.

در توضیحات اولیه این انیمیشن آمده است: "در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود... ."

گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" پایه‌گذاری شده و در اولین قدم نیز انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش ٥ میلیارد تومانی عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

این گروه در تلاش است تا دومین انیمیشن سینمایی خود با نام «فیلشاه» را در موعد مقرر به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برساند.

سعید ملکان به هت تریک پیوست

طراح چهره‌پردازی و مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی هت تریک مشخص شدند.

سعید ملکان به عنوان طراح چهره پردازی و مرتضی هدایی به عنوان مدیر فیلمبرداری به گروه تولید فیلم سینمایی هت تریک پیوستند.

فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی در مرحله پیش تولید قرار دارد و بزودی بعد از مشخص شدن عوامل پشت دوربین و بازیگران فیلم فیلمبرداری آن آغاز می شود.

عوامل فیلم «هت تریک» که تاکنون حضور آنها قطعی شده است عبارتند از:کارگردان : رامتین لوافی ،تهیه کننده: مجید مطلبی، فیلمبردار: مرتضی هدایی ، چهره پرداز: سعید ملکان ،مدیر تولید: مهدی بدرلو، مجری طرح: علی کریم،مدیر روابط عمومی و تبلیغات :علی زادمهر.

بررسی جنبه‌های نمایش عروسکی در شاهنامه

انجمن علمی نمایش عروسکی دانشگاه هنر تهران با حضور استادان این رشته، جنبه‌های نمایش عروسکی در شاهنامه را در نشستی بررسی خواهد کرد.

روابط عمومی انجمن اعلام کرد: نشستی تحت عنوان «بررسی جنبه‌های نمایش عروسکی در شاهنامه فردوسی» با حضور بهروز غریب پور، دوشنبه ۶ دی‌ماه در پردیس دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

در این جلسه که قرار است از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در سالن پژوهش پردیس باغ ملی دانشگاه هنر واقع در خیابان شهید سرهنگ سخایی، بعد از تقاطع سی تیر برگزار شود، علاوه بر سخنرانی بهروز غریب پور، استادان دیگری از رشته نمایش عروسکی حضور خواهد داشت.

همچنین فیلمی از اجرای اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به کارگردانی بهروز غریب پور نمایش داده می‌شود.

حضور در نشست «بررسی جنبه‌های نمایش عروسکی در شاهنامه فردوسی» برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان برای شرکت در این جلسه با توجه به محدود بودن ظرفیت، لازم است نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به شماره یا آی دی تلگرام ٠٩٣٦٤٦٤٧٤٢٨ @sadafmahdian ارسال کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...