نسخه چاپی

كسانی كه قلبشان تیر می‌كشد، بخوانند

این متخصص تغذیه با اشاره به درمان قلب بیان كرد: مصرف یك فنجان دمنوش مرزنجوش باعث كاهش درد قلب می‌شود.

به گزارش نما به نقل از سلامت نیوز، زاهدی درباره علایم بیماری قلبی افزود: تنگی نفس، تعریق زیاد، احساس همیشگی ضعف و سرگیجه مدام از علایم بیماری قلبی و عروقی است.

به گفته این متخصص تغذیه، مصرف گیاهانی مانند ریشه سنبل الطیب، گل گاو زبان، بادرنجبویه و اسطوخودوس باعث کاهش تپش و ضعف قلب می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده گیاه دارویی جهت درمان بدون اطلاع پزشک بیماری قلبی را افزایش می دهد، اظهار داشت: گیاهان دارویی حاوی آنتی اکسیدان و فلاونویید هستند به همین دلیل در بهبود سلامت قلب و عروق خونی تاثیر بسزایی دارند.

زاهدی با بیان اینکه داروی مورد مصرف بیماران قلبی و عروقی وارفارین ضد انعقادی است، تاکید کرد: مصرف همزمان گیاهانی مانند زنجبیل، انبه، سیر و گزنه با وارفارین باعث بروز خونریزی در ناحیه قلب می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به درمان قلب بیان کرد: مصرف یک فنجان دمنوش مرزنجوش باعث کاهش درد قلب می‌شود.

وی به گیاه نعناع اشاره کرد و یادآور شد: برگ نعناع را کوبیده و در یک لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و جهت درمان قلب بنوشید.

وی با بیان اینکه بیماران قلبی با نوشیدن چای سبز می‌توانند اثر وارفارین را کاهش دهند، تصریح کرد: بیماران قلبی و عروقی باید از مصرف مواد غذایی همچون زردچوبه و پیاز به دلیل خاصیت ضدلخته‌کنندگی آنها خودداری کنند.

زاهدی در پایان بیان کرد: سوزش شدید معده بعد از صرف غذا نشانه‌ای از مشکلات گوارشی است و هیچ ارتباطی با بیماری قلبی و عروقی ندارد.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...