نسخه چاپی

رئیس جمهور تاجیكستان به روسیه رفت

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیكستان برای حضور در نشست شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی به روسیه سفر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان امروز در راس یک هیئت رسمی به «سن پترزبورگ» روسیه سفر کرد.

هدف از سفر رحمان به روسیه شرکت در نشست شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی که قرار است امروز در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شود، می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در این سفر رحمان را «اعظم شاه شریفی» مشاور رئیس جمهور در روابط خارجی و دیگر مقامات رسمی تاجیک همراهی می‌کنند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان و گرجستان تشکیل شد. این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف مهم این سازمان دفاع از تمامیت ارضی و منافع اقتصادی کشورهای عضو، با استفاده از نیروی نظامی مشترک و ارتش کشورهای عضو است. در فوریه 2009 رهبران کشورهای عضو این سازمان، در مسکو اعلام کردند که «نیروهای واکنش سریع جمعی» را تشکیل می دهند. این سازمان در کنار سازمان همکاری شانگهای یکی از نهادهای دفاعی به حساب می آید که در برابر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق، به وجود آمده است.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...