نسخه چاپی

آب در دمشق جیره‌ بندی شد

ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به شمال غرب دمشق برده تا عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را شدت بخشد، این در حالی است كه ساكنان دمشق برای سومین روز شاهد قطعی آب است در حالی كه مقامات سوریه گروه‌های مخالف را به آلوده كردن آب دمشق متهم می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به شمال غرب دمشق برده تا عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را شدت بخشد، این در حالی است که ساکنان دمشق برای سومین روز شاهد قطعی آب است در حالی که مقامات سوریه گروه‌های مخالف را به آلوده کردن آب دمشق متهم می‌کنند.

ساکنان دمشق روز یکشنبه و برای سومین بار شاهد قطعی آب هستند در حالی که مقامات سوریه گروه‌های مخالف را به آلوده کردن آب با گازوئیل متهم کرده‌اند.

سازمان آب در حومه دمشق قطعی آب دمشق از روز جمعه را به حملات تروریستی به تمامی منابع آبی نسبت داده‌اند که آب دمشق و اطراف آن از این منابع تامین می‌شود.

سازمان آب در حومه دمشق تاکید کرد، مقامات مربوطه در حال حاضر از منابع ذخیره‌ای استفاده می‌کنند به این امید که اوضاع آبرسانی طی روزهای آینده بهتر شود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، حملات تروریستی به منابع آب در دو منطقه چشم الفیجه و وادی بردی در شمال غرب پایتخت باعث قطعی آب بوده است.

روزنامه الوطن نزدیک به دولت سوریه نیز نوشت:‌ تروریست‌ها روز جمعه آب آشامیدنی دمشق را با گازوئیل آلوده‌ کردند. این اقدام پس از تشدید بمباران‌ها در منطقه وادی بردی در حومه دمشق صورت گرفته است.

از سوی دیگر رسانه‌های سوری به نقل از محمد الشیاح، مدیرکل سازمان آبرسانی و مصارف بهداشتی دمشق و اطراف آن اعلام کرد که آبرسانی به پایتخت دو روز در میان خواهد بود و دمشق به شش منطقه تقسیم شده است.

وی گفت: افراد مسلحی که کنترل چشمه الفیجه را در دست گرفته‌اند لوله‌ها را باز کرده و آب‌ها را به سمت رود بردی انتقال دادند برای همین منابع آب دمشق و اطراف آن دیگر در دسترس نیست. ما به صورت عادلانه آب را به دمشق و اطراف آن خواهیم رساند تا زمانی که بتوانیم از منابع اصلی استفاده کنیم. شهر به شش بخش تقسیم شده است و هر بخش براساس تعداد ساکنان و موقعیت جغرافیایی از آب برخودار خواهد شد.

دمشق و اطراف آن شاهد پنج میلیون جمعیت است.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌ها بین نیروهای نظام سوریه و گروه‌های مسلح در منطقه وادی بردی خبر داد. منطقه مذکور تحت کنترل نیروهای مسلح محلی و جبهه فتح الشام(النصره) است.

منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به شمال غرب دمشق برده تا عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را شدت بخشد.

به گفته منابع نظامی سوری، این تجهیزات جدید شامل نیروها، موشک‌انداز، توپخانه و تیربارهای سنگین برای آغاز مرحله دوم از عملیات نظامی در روستای وادی بردی است.

انتقال این تجهیزات پس از مخالفت افراد مسلح با توافق حل و فصل صورت گرفت. نیروهای دولتی سوریه توانستند شورشیان را با شکست‌های بزرگی مواجه سازند و بیمارستان میدانی، مرکز اطلاع رسانی و انبارهای مهمات آن‌ها را منهدم کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...