نسخه چاپی

جمعیت كشور از ۸۰ میلیون نفر عبور كرد

رئیس مركز آمار ایران با بیان اینكه آمار سفارشی تولید نمی‌كنیم، گفت: جمعیت كشور از مرز ۸۰ میلیون نفر عبور كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، با اشاره به ملاقات مسئولان سرشماری با مقام معظم رهبری اظهار داشت: نکات عمیق و بلندی از سوی ایشان مطرح شد، فرمودند آمار و اطلاعات دقیق متمرکز و علمی باید باشد و پایه‌ای برای تصمیم‌گیری‌ها است.



پارسا تاکید کرد: در این جلسه مطرح شد همه مردم باید مشارکت داشته باشند و دست‌کاری در آمار گناه کبیره است و این مساله برای کارشناسان مرکز آمار فراتر از گناه کبیره خواهد بود.



رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: حوزه مرکز آمار ایران دنبال درست کردن آمار سفارشی نیست، هیچ چیز کمتر از کیفیت مطرح نبوده و دنبال کاهش خطاها هستیم تا کنترل شود.



وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها،‌استانداران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن همیار و همکار مرکز آمار بودند، تصریح کرد: پیشرفته‌ترین کشورها در اولین سرشماری اینترنتی رکورد 18 درصد دارند و فقط ژاپن بالاتر بوده است.



پارسا از دستگاه‌های وزارت کشور،‌ وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت خارجه، سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، سازمان امور استخدامی شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد و افزود: برخی شاخص‌ها در تهران کمتر از دیگر استان‌ها است اما با این وجود رقم ثبت شده هدف خوبی بود که فراتر از توقعات عمل کرد.



همچنین در بخش دیگری پارسا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت کشور از مرز 80 میلیون نفر عبور کرد گفت: آمار قطعی را تا پایان دی ماه اعلام می‌کنیم.



رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه این نگرانی وجود داشت که رشد جمعیت کشور منفی شود، گفت: براساس آمارهای اولیه سرشماری نرخ رشد جمعیت 1.29 درصد بوده، بنابراین نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.



وی تاکید کرد: دغدغه اصلی این است که نرخ باروری افزایش یابد و این موضوع مدنظر است.

۱۳۹۵/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...