نسخه چاپی

روسیه عامل تروریستی در سقوط هواپیما را تائید نكرد

كاخ كرملین و سازمان امنیت فدرال روسیه احتمال اینكه دلیل سقوط هواپیمای توپولف 154 وابسته به وزارت دفاع این كشور در دریای سیاه یك اقدام تروریستی بوده است را تائید نكردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ماکسیم سوکولف وزیر حمل و نقل روسیه امروز (دوشنبه) با اعلام اینکه دلایل سقوط هواپیمای توپولف 154 با 92 سرنشین وضعیت فنی یا اشتباه خدمه بوده، احتمال دخالت عامل تروریستی در این واقعه را به عنوان گزینه اصلی رد کرد.
بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هم اعلام کرده است که انگیزه تروریستی در این مساله در نظر گرفته نمی شود و هنوز زود است در مورد عامل سقوط هواپیما سخن گفت.
سازمان امنیت فدرال روسیه هم اعلام کرد که نشانه هایی از سقوط هواپیما بر اثر اقدام تروریستی وجود ندارد.
هواپیمای توپولوف-154 ساعت5،20 دقیقه بامداد دیروز پس از پرواز از فرودگاه آدلر نزدیک سوچی از صفحه رادار ناپدید و ارتباط مخابراتی نیز با آن قطع شد.
شماری از اجساد در منطقه سقوط هواپیما که راهی پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه بود، کشف شده است و انتظار می رود تمامی سرنشینان از جمله 9 خبرنگار، شماری از نظامیان و گروه موسیقی نظامی، جان باخته باشند.
این سانحه هفتادمین سقوط هواپیمای توپولف 154 در جهان اعلام شده است.
برپایه اطلاعات پایگاه اخبار هوایی روسیه، بدون احتساب سرنشینان هواپیمای سقوط کرده دیروز که هنوز گزارش کاملی از وضعیت آنان انتشار نیافته، تاکنون 3007 نفر در این سوانح از جمله ایران جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان سه سقوط دیگر نیز هرگز اعلام نشده است.
هواپیما توپولوف 154 که برای نخستین بار چهارم اکتبر سال 1968 به پرواز در آمد، با مصرف بیشتر بنزین و کابین کوچک تر قابل مقایسه با بوئینگ 727 است.
براساس برخی گزارش ها، هدایت این هواپیمای ساخت زمان شوروی که هنوز هم در کشورهای مختلف استفاده می شود، پیچیدگی و مهارت های خاصی می خواهد و یکی از دلایل اصلی آن در بروز سوانح هوایی نیز اشتباه گروه پروازی اعلام شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...