نسخه چاپی

اوحدی: ۶ ماه هر شب كابوس منا می‌دیدم

به گزارش نما - باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس سابق سازمان حج و زیارت تأکید کرد: رفتار پدرانه مقام معظم رهبری بعد از فاجعه منا با کارکنان این سازمان، سازمان را احیا کرد.

سعید اوحدی در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست جدید سازمان حج و زیارت اظهار داشت: اعتقاد قلبی دارم که آن چه سازمان حج و زیارت در سال‌های اخیر انجام داده حاصل همت همه کارگزاران، مدیران و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بوده و دلیلی ندارد که حاصل عملکرد این عزیزان را بگویم.

وی افزود: سه عامل اساسی و رکن مهم که عصاره بیش از سه سال تجربه و مدیریت در سازمان حج و زیارت بوده را امروز اعلام می‌کنند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر این موضوع گفت: در فاجعه منا که به عنوان سخت‌ترین فاجعه در تاریخ حج و تاریخ اسلام، در روز دوم مهرماه سال گذشته و روز عید قربان رخ داد، منجر به آن شد که زائران ایرانی و خارجی که در حین ادای فریضه حج جان خود را به دلیل سوء مدیریت، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود و همچنین دست‌اندرکاران حج عربستان از دست دهند.

اوحدی گفت: هنوز هم تصور آن روزها برای خانواده حج و زیارت سخت است که بیانات مقام معظم رهبری در حادثه منا رکن اصلی و اساسی موفقیت سازمان حج و زیارت در مدیریت آن ایام بود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت گفت: اگر نگاه حکیمانه و تدبیر مقام معظم رهبری در حادثه منا نبود، قطعا امروز شرایط متفاوتی را با وضعیت فعلی داشتیم.

وی گفت: عظمت فعلی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت حادثه منا راه را برای سازمان حج و زیارت باز کرد تا بتواند ذره‌ای از غم و داغ خانواده شهدای منا را با بازگرداندن پیکر شهدا به کشورمان جبران کند.

اوحدی گفت: دست‌اندرکاران حج عربستان اعتقادی به بازگرداندن پیکر شهدای منا نداشتند که البته به تفکر وهابی آن ها بازمی‌گردد.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 455 ایرانی در حادثه منا شهید شدند، افزود: پیکر 17 شهید ایرانی در این حادثه تا عمدا یا سهوا دفن شدند.

وی گفت: مقام معظم رهبری رکن و عامل اصلی موفقیت ایران در تمام منطقه و دنیا است و سخنرانی وی چند روز پس از فاجعه منا نهیب تاریخی بود که به آینده‌نگری ایشان بازمی‌گردد.

اوحدی با بیان اینکه تا 6 ماه بعد از حادثه منا کابوس فجایع این حادثه را نیز در خواب می‌دیدم، گفت: نگاه ویژه و پدرانه مقام معظم رهبری به بنده و سازمان حج و زیارت باعث شد تا این سازمان احیا شود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عامل دوم موفقیت سازمان حج و زیارت انسجامی است که امروز در مجموعه خانواده این سازمان وجود دارد، گفت: با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت هر غیرممکنی در این سازمان به ممکن تبدیل شده است.

وی گفت: عامل سوم موفقیت سازمان حج و زیارت ظرفیت عظیم،‌ کارآمد، وفادار،‌ لایق،‌ متعهد و ولایتمدار منابع انسانی است که در خانواده حج و زیارت وجود دارد و در مجموع این سه عامل مذکور باعث دستیابی به قله‌های هدفی بوده‌اند که در سازمان حج و زیارت تعریف شده بود.

۱۳۹۵/۱۰/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...