نسخه چاپی

كشف چندین گور جمعی در شرق حلب

روسیه اعلام كرد اسناد جنایت‌های جنگی تروریست‌ها در شرق حلب را جمع‌آوری و منتشر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، نادی الجنداوی گزارشگر این شبکه افزود: پس از آزادسازی حلب از چنگ گروه‌های تکفیری، نشانه های زیادی از جنایت های این گروه‌ها در شرق حلب مشاهده شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه این ادله و مدارک را به دقت جمع‌آوری خواهد کرد. شکنجه و اعدام شهروندان سوری از جمله این جنایت‌ها محسوب می‌شود. روسیه تاکید کرد که نتایج این تحقیقات را به صورت گسترده‌ منتشر خواهد کرد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: گورهای دسته‌جمعی زیادی یافت شده که ده‌ها جسد در آن‌ها وجود داشت. بر روی این اجساد، آثاری از شکنجه‌های وحشیانه وجود دارد. تروریست‌ها از فاصله نزدیک به سوی این افراد تیراندازی کرده اند. برخی از اجساد هم تکه تکه شده‌اند.

کوناشنکوف افزود: گروه‌های تروریستی پیش از خروج از شرق حلب، خیابان‌ها، منازل، وسائل نقلیه و حتی اسباب‌بازی کودکان را بمب‌گذاری کرده اند.

تروریست‌ها پیش از خروج از حلب 21 شهروند سوری را هم اعدام کردند که 5 کودک و 4 زن در بین آن‌ها بودند. در محله‌های السکری و کلّاسه هم چندین زندان یافت شد که تروریست‌ ها شهروندان سوری را در آن‌ها حبس و شکنجه می‌کردند و پس از قتل، در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کردند.

۱۳۹۵/۱۰/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...