نسخه چاپی

نتانیاهو: اذان فقط یكبار در روز پخش شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزرای حریدیم "تندروی دینی" در دولتش در مورد ازسرگیری بررسی قانون ممنوعیت پخش اذان گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در جریان گفتگوها با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد اذان فقط یکبار در روز پخش شود که می‌تواند مانع از ضد و نقیض بودن این قانون با بلندگوهای روز شنبه یهودیان شود.

حدود یک ماه قبل، کمیته وزارتی امور قانونگذاری پیش‌نویس قانون ممنوعیت پخش اذان را تصویب کرد اما پس از آنکه نگرانی‌هایی نسبت به شامل شدن بلندگوهای کنیسه‌های اسرائیلی در روز شنبه به وجود آمد وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی اعتراض نامه‌ای را نسبت به این قانون ارائه داد و خواهان مستثنی کردن بلندگوهای روز شنبه از این پیش نویس قانون شد.

با گذر زمان، رئیس ائتلاف لیکود در کنست اعلام کرد که قانون اذان از ساعت ۱۱ شب تا هفت صبح فقط اجرایی می‌شود و این مساله وزیر بهداشت را واداشت تا اعتراضیه خود را پس بگیرد. اما نتانیاهو اعلام کرد که مخالف این قانون است و بر این اساس بار دیگر این قانون به حالت تعلیق درآمد.

سایت واللاه نیز گزارش داد، قرار است فردا نشستی دیگر بین نتانیاهو و وزیر بهداشت در این خصوص برگزار شود.

دولت نتانیاهو به این بهانه که پخش اذان باعث آزار شهروندان اسرائیلی می‌شود در تلاش است مانع از پخش اذان در قدس اشغالی و اراضی عرب ۴۸ شود.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...