نسخه چاپی

طرح تحول نظام بانكی نهایی شد

سخنگوی ستاد طرح تحول اقتصادی از نهایی شدن طرح تحول نظام بانكی در این ستاد خبر داد.

به گزارش نما ،محمد رضا فرزين ـ رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي ـ در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه طرح تحول بانكي چه زماني به مجلس ارائه مي‌شود، گفت: جلسات منظم هفتگي درباره طرح تحول بانكي در دفتر رييس جمهوري برگزار مي‌شود و اين طرح در دبيرخانه ستاد طرح تحول نهايي شده است.

وي افزود: درحال بررسي براي اجراي اين طرح هستيم و قاعدتا بايد در مورد اجراي اين طرح به اجماع برسيم.

فرزين ابراز اميدواري كرد:‌درباره طرح تحول بانكي اجماع نظرات به زودي محقق شود.

حساب‌هاي صندوق توسعه ملي در بانك مركزي است

رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا نگهداري منابع صندوق توسعه ملي در خارج از كشور با توجه به مسائل و مشكلات ناشي از تحريم نقل وانتقال منابع را با مشكل روبرو نمي كند گفت: طبق قانون واساسنامه صندوق توسعه ملي تمام حساب‌هاي صندوق در بانك مركزي است بنابراين منابع صندوق همان جاهايي است كه منابع بانك مركزي است.

فرزين افزود: مسائل و مشكلاتي را در خصوص تحريم داريم كه قابل مديريت است.

فهم مشترك در خصوص اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي

فرزين در پاسخ به سوال ايسنا درباره رويكرد كميته مشترك دولت ومجلس درباره اجراي فاز دوم قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها گفت: حدود يك ماه گذشته جلسه اي را در حضور رييس مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كميسيون‌ها بودم و درباره مسائل و مشكلات توضيح دادم.

وي افزود: اكنون فهم مشتركي در خصوص اجراي فاز دوم قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها بين دولت و مجلس وجود داشته و اختلاف نظر اساسي وجود ندارد.

عضو شوراي پول و اعتبار گفت: همان طور كه اعلام شده بايد شرايط مناسب براي اجراي قانون بوجود آيد و در اين راستا در حال تعامل هستيم و پس از ايجاد شرايط مناسب دولت از ابزارهاي لازم استفاده مي كند.

اظهاراتي درباره قفل شدن منابع صندوق توسعه

رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي كه در روز گذشته در مراسم انعقاد قرارداد عامليت با بانك تجارت در جمع خبرنگاران به پرسش‌هاي ايسنا پاسخ مي‌داد درباره قفل شدن منابع 40 ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي پس از تخلف سه هزار ميليارد توماني بانكي اظهار كرد: منابع صندوق توسعه ملي از طريق بانك‌هايي كه با صندوق قرارداد عامليت منعقد كرده‌اند در اختيار بخش خصوصي قرار مي‌گيرد و در اين راستا يكي از نكاتي كه مدنظر قرار دارد مذاكره با بانك‌ها براي جذب سريع‌تر منابع است.

وي افزود: در شرايط فعلي با توجه به اين كه منابع صندوق توسعه ارزي بايد از طريق گشايش ال.سي اختصاص يابد به دليل مشكلات ناشي از تحريم ممكن است گشايش ال.سي مشكل باشد.

فرزين در ادامه با بيان اين‌كه تاكنون 14.5 ميليارد دلار پروژه را مسدودي اعلام كرده‌ايم، افزود: وقتي اعلام مسدودي به معناي آن است كه بانك‌هاي عامل اين ميزان پروژه را معرفي كرده‌اند و ما نيز پذيرفته‌ايم كه در طول زمان اين مبلغ را متناسب با پيشرفت‌ها پروژه‌ها اختصاص دهيم.

وي با اشاره به اين‌كه تقريبا 50 درصد قراردادهاي عامليت منجر به انعقاد قرارداد شده است، گفت:‌كل منابع صندوق تاكنون 40 ميليارد دلار است كه مبلغ 14.5 ميليارد دلار نيز در اين مبلغ لحاظ شده است.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...