نسخه چاپی

پایان تلخِ صعود شیرین والیبال!

تیم ملی والیبال با از پیش رو برداشتن ژاپن صعودی قاطعانه به رقابت‌های لیگ جهانی داشت اما برخوردهای تند همراه با زد و خوردی كه پس از پایان بازی انجام شد، مراسم پایانی این دیدار را شبیه به هر چیزی كرد جز جشن صعود!

به گزارش نما به نقل از مهر، دومین و آخرین دیدار تیم‎های ملی والیبال ایران و ژاپن در مرحله نهایی رقابت‏های گزینشی لیگ جهانی 2013 از ساعت 19 یکشنبه شب در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد. این بازی در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران در دیدار جمعه شب ژاپن را در سه گیم متوالی شکست داد بود و به همین دلیل تنها پیروزی در یک گیم لازم بود تا والیبال ایران برای نخستین بار وارد لیگ جهانی شود.

ژاپن والیبال ایران را به لیگ جهانی برد!
وقتی با سوت داور دیدار امشب تیم‏های ملی والیبال ایران و ژاپن آغاز شد، ژاپنی‎ها خیلی زود اولین امتیاز بازی را به نام خود ثبت کردند و تا تساوی سه بر سه هم پیش رفتند اما زودتر از آنچه فکر می‌کردند مقهور تاکتیک بازیکنان تیم ایران شدند که با سرویس‏های پرشی و موجی و البته دریافت‏های اول راه نفوذ به دفاع ژاپن را باز کردند و پیروزی حیاتی را برای خود رقم زدند.

جاخالی دادن‎های معروف سعید معروف و سرویس‎های کوبنده فرهاد قائمی بارها باعث هیجان تماشاگران شد و افزایش امتیازهای تیم ایران؛ البته آخرین امتیاز تیم ایران با کمک ژاپنی‏ها بدست آمد! در آخرین ثانیه‎های این گیم سرویس بازیکن ژاپنی به اوت رفت و امتیاز بیست و پنجم برای تیم ایران ثبت شد و اینگونه والیبال ایران به لیگ جهانی صعود کرد.

گیم اول تکلیف هر دو تیم ایران و ژاپن را در مرحله نهایی رقابت‎های گزینشی المپیک مشخص کرد اما گویا کار برای ژاپنی‎ها تمام نشده بود و بدنبال حداقل نتیجه از این بازی یعنی پیروزی بودند چون گیم دوم را با دو تغییر در ترکیب تیم‌شان آغاز کردند و کاملا پایاپای با تیم ایران پیش رفتند. حتی ژاپن در طول این گیم با گرفتن وقت فنی سعی داشت از شدت حملات ایران بکاهد اما هماهنگی بازیکنان ایران در دفع کردن حملات ژاپن بهتر از آن بود که این تیم برنده این گیم شود.

گیم سوم برای ژاپنی‌ها به مراتب بهتر از گیم اول و دوم پیش رفت تا آنجایی که در بیشتر دقایق با حداقل اختلاف امتیاز رقابت را دنبال می‎کردند اما با این حال نتوانستند مانع از امتیازآوری بازیکنان ایران شوند از اسپک‏هایی که محکم زده می‏شد، دفاعی که غیر قابل نفوذ بود و دریافت‏هایی که نشان از پیشرفت تیم ملی والیبال ایران داشت.


11.jpg


 دومین شب تاریخی تیم ملی والیبال در یک سال اخیر
ژاپن با تجربه ‏ترین تیم آسیایی در رقابت‏های لیگ جهانی است. این تیم از مجموع برگزاری 23 دوره رقابت‏های لیگ جهانی در 19 دوره آن حضور داشته است و حتی سه بار و طی سال‏های 1990، 1993 و 2006 قهرمان این رقابت‎ها هم شده است با این حال طی دو دیدار مقابل ایران نتوانست امتیاز لازم برای بقا در لیگ جهانی را بدست آورد.

در مقابل تیم ایران موفق شد با از پیش رو برداشتن این تیم پرافتخار آسیایی برای نخستین بار مجوز حضور در رقابت‎های لیگ جهانی را بگیرد و یکی از دو تیم آسیایی شود که در بیست و چهارمین دوره این رقابت‏ها شرکت خواهد کرد.

یکشنبه شب صعود به لیگ جهانی دومین شب تاریخی برای والیبال ایران طی کمتر از یک سال گذشته را رقم زد. مهرماه سال گذشته تیم ملی والیبال ایران شب اولین قهرمانی در آسیا را برای خود و طرفدارانش به یادماندنی و جاودانه کرد اما جاودانگی شب صعود به لیگ جهانی در حد جهانی ارزش داشت چون به قول ولاسکو حالا والیبال ایران با تحولی بزرگ وارد تاریخی جدید شده و به محدوده تیم‎های بزرگ جهانی رسیده است.

درگیری فیزیکی در حضور مقامات
تیم ملی والیبال با از پیش رو برداشتن قاطعانه ژاپن و صعود به لیگ جهانی به سقف آروزهای خود و حداقل یکی از آنها رسید اما برخوردهای تند همراه با زد و خوردی که پس از پایان بازی انجام شد، مراسم پایانی این دیدار را که با تقدیر از تیم "ب"، به مناسبت نایب قهرمانی در رقابت‏های کاپ آسیا همراه بود، شبیه به هر چیزی کرد جز جشن صعود!

این رسمی معمول است که پس از پایان هر بازی که با نتیجه‎ای بزرگ مانند قهرمانی یا صعود به لیگ جهانی همراه است، نمایندگان رسانه ‏ها در کنار بازیکنان و اعضای کادر فنی قرار بگیرند و با آنها گفتگو کنند و این گونه در جشن‎شان سهیم شوند اما پس از دیدار یکشنبه شب تیم‎های ایران و ژاپن هر کاری برای نادیده گرفته شدن این رسم انجام شد.


12.jpg


 اول اینکه از حضور نمایندگان رسانه‎های خبری به داخل زمین با برخوردی تند و توهین آمیز از سوی نیروهای حراست مستقر در سالن 12 هزار نفری آزادی ممانعت شد و در این میان جلوگیری از ورود بانوان خبرنگار شدیدتر اعمال می‎شد. در این میان برخی خبرنگاران و عکاسان خود را به زمین رساندند اما برخورد تند ماموران نیروهای حراست آنها در انجام وظیفه‎شان با مشکل مواجه کردند.

نیروهای حراست هر کاری کردند تا اجازه ندهند خبرنگاران و عکاسان کارشان را انجام دهند. حتی با آنها درگیری فیزیکی هم پیدا کردند و اصلا مشخص نبود این همه زد و خورد و کتک کاری در شبی که برای والیبال تاریخی بود، برای چه انجام شد؟

همه این اتفاقات تلخ در حالی روی داد که ناظر فدراسیون جهانی هم در سالن حضور داشت! محمد عباسی، وزیر وزارت ورزش و جوانان و محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک هم در داخل زمین بودند و مقابل چشم آنها خبرنگاران کتک خوردند!

حاشیه‎هایی مهمتر از متن
در کل اینکه بی نظمی در برگزاری جشنی شایسته تیم صعود کرده به لیگ جهانی و انجام هماهنگی‎های لازم به خصوص برای انجام وظیفه خبرنگاران طبق آنچه مرسوم جهان است، باعث شد حاشیه‏های دیدار سرنوشت ساز تیم‎های ملی والیبال ایران و ژاپن شیرینی جشن صعود والیبال ایران به لیگ جهانی را به کام خیلی‎ها تلخ کند.

البته حاشیه‎های این بازی پیش از آغاز آن آغاز شده بود؛ آنجا که از ورود بانوان ممانعت شد و در همین راستا بانوان خبرنگاران به سختی در جایگاه ویژه خود در سالن 12 هزار نفری مستقر شدند و جمعیتی از تماشاگران زن هم بیرون از سالن منتظر ماندند. اگرچه برخی از بانوان موفق شدند وارد سالن شوند اما ماموران یگان ویژه آنها را بیرون کردند.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...