نسخه چاپی

اردوغان: ائتلاف آمریكا به وعده‌هایش عمل نكرد

رئیس جمهور تركیه گفت كه ائتلاف به رهبری آمریكا به وعده‌های خود درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش عمل نكرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی گفت که ائتلاف به رهبری آمریکا به وعده‌هایش درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش عمل نکرد.

اردوغان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "الفا کوندی" رئیس جمهور گینه صحبت می‌کرد، گفت: ما توانستیم که گروه تروریستی داعش را از شهر جرابلس بیرون برانیم و هم اکنون آنها را در شهر الباب محاصره کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: به عملیات سپر فرات تا پایان آن ادامه می‌دهیم و کشورهای ائتلاف به رهبری آمریکا به تعهدات خود در قبال حمایت از عملیات در شمال سوریه عمل نکرده‌اند.

رئیس جمهورترکیه گفت: در گذشته برخی از کشورها به ما اتهام می‌زدند که از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنیم اما امروز این کشورها پنهان شده یا اینکه از گروه‌های تروریستی دیگر حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: خواستار ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه هستیم تا مردم در آنجا زندگی کرده و از مرزهای خود حمایت کنیم و اگر این اقدام را انجام ندهیم خمپاره‌ها بر شهرها و شهروندان ما همچنان فرو خواهد آمد.

اردوغان گفت: نیروهای مسلح ترکیه با نیروهای ارتش آزاد سوریه برای پاکسازی منطقه الباب از گروه تروریستی داعش همکاری می‌کنند.

وی به مذاکرات شهر آستانه درباره سوریه نیز اشاره کرد و گفت که این مذاکرات در صورتی که کشورهای منطقه نیز بدان دعوت شوند مهم خواهد بود اما مشارکت گروه‌های تروریستی در این نشست را رد می‌کنیم.

اردوغان اضافه کرد: با مشارکت مخالفان میانه رو، ایران، روسیه به همراه عربستان و قطر به دلیل نیت‌های درست آنها درباره حل موضوع سوریه موافق هستیم.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...