نسخه چاپی

رویكرد نادرست ریاض عامل تشدید بحران در یمن

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با عضو شورای عالی انقلاب یمن، تداوم تجاوز نظامی سعودی به یمن و محاصره انسانی این كشور را محاصره غلط سعودی خواند و افزود: ریاض با اتخاذ رویكرد نادرست خود در یمن بحران این كشور را تشدید كرد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، رضوان الحیمی، عضو شورای عالی انقلاب یمن به همراه علی الساج، عضو دیگر شورای عالی انقلاب یمن با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار تداوم تجاوز نظامی سعودی به یمن و محاصره انسانی این کشور را محاصره غلط سعودی خواند و افزود: ریاض با اتخاذ رویکرد نادرست خود در یمن بحران این کشور را تشدید کرد. جنگ علیه یمن منطقه را ناامن‌تر کرد. رشد فزاینده تروریسم تکفیری را دامن زد و علاوه بر انهدام زیرساخت‌های یک کشور اسلامی که دارای تمدن و تاریخ پرافتخاری است، موجب کشتار، جراحت و آواره شدن ده‌ها هزار یمنی مسلمان شد.

امیرعبداللهیان تشکیل مجلس ملی یمن به عنوان نهاد قانونی این کشور و شروع به کار دولت وحدت ملی را گام مهمی در مسیر تقویت روند سیاسی در این کشور خواند. وی انصارالله و متحدین آن را جریانی مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند و افزود: تهران از مشارکت همه گروه‌ها و احزاب یمنی در حاکمیت این کشور حمایت می‌کند.

وی نتیجه پایداری مردم و رهبران یمن در قبال تروریسم و تجاوز را حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور خواند و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از راه‌حل سیاسی به عنوان تنها مسیر حل بحران یمن حمایت می کند.

رضوان الحیمی، عضو شورای عالی انقلاب یمن نیز در این دیدار گفت: مردم یمن پیروزی های خود بر دشمن صهیونیستی- وهابی و مزدورانش در این دوران سخت را مرهون همدلی و پشتیبانی سیاسی - معنوی جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای منطقه می‌دانند. تاریخ و تمدن دیرینه یمن اثبات کرده است مردم یمن هیچگاه در برابر دشمنان خود تسلیم نخواهند شد و تاکنون با مقاومت خود این را به اثبات رسانده اند. تا پای جان از کیان و تمامیت ارضی یمن دفاع خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت همه کشورها و تداوم پشتیبانی سیاسی - معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت نوپای نجات ملی در یمن که رأی اعتماد مجلس یمن را دارد، شد و افزود: ملت یمن علی رغم محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی در نهایت به پیروزی خواهد رسید.

علی الساج دیگر عضو شورای عالی انقلاب نیز در این دیدار آخرین تحولات یمن را تبیین کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...