نسخه چاپی

كدخدایی: از الكترونیكی شدن انتخابات ٩٦ ناامید نیستیم

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سخنگوی شورای نگهبان با تشریح پاسخ وزارت کشور به شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: از الکترونیکی شدن انتخابات ٩٦ ناامید نیستیم.
عباسعلی درباره پاسخ وزارت کشور به شورای نگهبان درباره انتخابات الکترونیک گفت: دوستان وزارت کشور پاسخ دادند که برخی مسائل ایمنی و فنی که کارشناسان شورای نگهبان بر آن تامل داشتند، بررسی شده و در اختیار کارشناسان وزارت کشور قرار گرفته است. در تلاش هستند که موافقت‌نامه‌های دستگاه‌های زیربط را در خصوص اطمینان از مباحث امنیتی تهیه و برای ما ارسال کنند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: یک یا دو جلسه کارشناسی دیگر بین کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور برگزار شد. منتظر هستیم که نتایج هر چه زودتر به ما اعلام شود تا تصمیم شورای نگهبان را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین متذکر شد: ما از الکترونیکی شدن انتخابات ٩٦ ناامید نیستیم.

عباسعلی کدخدایی ٢٠ آذر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با این که آخرین نتایج انتخابات الکترونیک به کجا رسید، پاسخ داده بود: شورای نگهبان در یک مرحله احراز صلاحیت‌ها با مسائل امنیتی موافقت کرده و در بحث‌های دیگر هم اگر موارد امنیتی رعایت شود، شورای نگهبان همچنان موافق است و آمادگی این را دارد که با وزارت کشور هماهنگی کند و انتخابات هم برگزار شود.

وی همچنین گفته بود: آخرین باری که با وزارت کشور صحبت داشتیم قرار شد با رعایت شرایط اگر دوستان در وزارت کشور آمادگی داشته باشند ما هم آمادگی داریم و بعد از آن پاسخی دریافت نکرده‌ایم؛ به جز آن بحث احراز صلاحیت که آن بخش احتمالا به صورت یک جا انجام خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...