نسخه چاپی

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

كمیسیون ویژه برجام فقط برای ایران هزینه ایاب و ذهاب ایجاد می كند /با كشورهای زورگو باید مانند خودشان رفتار كرد

عکس خبري -کميسيون ويژه برجام فقط براي ايران هزينه اياب و ذهاب ايجاد مي کند /با کشورهاي زورگو مانند خودشان  بايد رفتار کرد

محمد حسن آصفری گفت: اصل و اساس انقلاب ما مقابل با زورگویی بوده است و در دنیای امروز باید با كشورهای زورگو مانند خودشان رفتار كرد،:با توجه به پیروی كشورهای غربی از سیاست های امریكا این نشست بدون هیچ نكته مثبتی به پایان خواهد رسید.

کمیسیون مشترک برجام متشکل از کشورهای ایران و ١+٥ و نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده، روز ۲۱ دی ماه (10 ژانویه) در وین تشکیل جلسه خواهد داد.
این جلسه به منظور بررسی مسائل مطروحه در نامه مورخ ١٦ دسامبر وزیر امور خارجه کشورمان به فدریکا موگرینی در پی تمدید قانون آیسا توسط کنگره آمریکا تشکیل می شود.
گفتنی است پیش از جلسه کمیسیون مشترک، جلسه گروه کاری تحریم ها در سطح کارشناسان تشکیل و گزارش آن به کمیسیون ارائه خواهد شد،کمیسیون مشترک که مرکب از دولت‌های طرف برجام یعنی ایران و 1+5 است، در سطح معاونان وزرای امور خارجه تشکیل جلسه می‌دهد و در عین حال، جلسات کارشناسی متعددی نیز در حوزه‌های مربوط به هم هسته‌ای و هم تحریم‌ها برگزار می‌کند،در این جلسات موضوعات مختلف مربوط به برجام رصد شده و در صورت لزوم تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود. اما آیا باتوجه به ترکیبی که این کمیسیون دارد می توان به محکومیت امریکا بدلیل نقض مکرر برجام در این کمیسیون امیدوار بود.
زمانی که فرانسه و انگلیس از سرکوب تروریست‌های تکفیری با عنوان فاجعه در حلب یاد می‌کند! و انگار نه انگار تا همین دیروز، اقدامات وحشیانه تروریست‌های تکفیری که در کمال وقاحت فیلم‌ها و کلیپ‌های آن پخش می‌شد را جنایت علیه بشریت می‌نامیدند آیا کسانی با این هویت جنایتکارانه می‌توانند از اینکه نقض عهد آمریکا در برجام را نادیده بگیرند، کمترین احساس رسوایی و ننگ داشته باشند؟! و آیا نباید در ادامه اجرای برجام منتظر بدعهدی‌های فراوان دیگر بود؟!
اکنون به آسانی می‌توان حدس زد که از شکایت به کمیسیون مشترک برجام آبی گرم نمی‌شود و به احتمال بسیار زیاد – و نزدیک به یقین – ۵عضو یاد شده کمیسیون مشترک یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و نماینده اتحادیه اروپا، شکایت کشورمان را وارد نمی‌دانند و قضیه به همین سادگی علیه ایران اسلامی خاتمه می‌پذیرد!
دبیر سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:نشست کمیسیون ویژه برجام فقط برای ایران هزینه ایاب و ذهاب ایجاد می کند.
محمد حسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما درباره جلسه کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به شکایت ایران از تمدید تحریم‌های آمریکا گفت: با توجه به اینکه اعضای کمیسیون مشترک برجام دنباله روی سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران هستند هیچ امیدی به این نشست نخواهد بود.
وی تاکید کرد:اصل و اساس انقلاب ما مقابل با زورگویی بوده است و در دنیای امروز باید با کشورهای زورگو مانند خودشان رفتار کرد،ایران باید از فرصت تنگه هرمز برای مقابل مثل با امریکا بهره ببرد و این تنگه را ببندد.
آصفری تصریح کرد:این نشست هیچ خروجی مثبتی برای کشور ما ندارد و فقط این نوع سفرها هزینه بر کشور می گذارد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:با توجه به پیروی کشورهای غربی از سیاست های امریکا این نشست بدون هیچ نکته مثبتی به پایان خواهد رسید.
وحید احمدی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفتگو با نما نیز گفت:در نشست کمیسیون ویژه برجام دو دیدگاه مختلف وجود دارد،اگر از نظر چارچوب مشخص شده در برجام، ایران اعتراضی داشته باشند باید طرح شکایت کند که این موضوع با 5 رای مواجه خواهد شد که اگر این اتفاق رخ دهد عملا دست کشور ما به هیچ جا نمی رسد.
وی ادامه داد:در زمان مذاکرات ایران یک طرف و 1+5 طرف دیگر بود اما در مقرراتی که بعد از برجام با زیرکی کشورهای غربی حاکم شد اگر طرفی شکایت داشته باشد ما فقط یک رای داریم!به این معنی که هر عضو 1+5 دارای یک رای هستند که با توجه به پیروی این کشورها از سیاست های امریکا این نشست بدون هیچ نکته مثبتی به پایان خواهد رسید.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:ولی اگر دیپلماسی ایران در نشست کمیسیون ویژه برجام بدعهدی امریکایی ها را به طور مستند ثابت کند یک دستاورد است و از تکرار این نوع رفتارها در آینده جلوگیری خواهد کرد.
احمدی در پاسخ به این سوال که آیا در نشست کمیسیون ویژه نقض برجام از سوی امریکایی ها محکوم خواهد شد؟ گفت:با توجه به اینکه سایر اعضا این نقض را باید بپذیرند و نیاز ایران به 5 رای بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...