نسخه چاپی

دبیر سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

آمریكایی ها توان خارج شدن از سیطره اسرائیلی ها را ندارند /تهدید قطع كمك مالی به سازمان ملل اوج وقاحت صهیونیست ها است

عکس خبري - آمريکايي ها توان خارج شدن از سيطره اسرائيلي ها را ندارند /تهديد قطع کمک مالي به سازمان ملل اوج وقاحت صهيونيست ها است

محمد حسن آصفری گفت:اوباما عقده گشایی علیه اسرائیل كرد ولی سیاست های امریكا در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی تغییری نخواهد كرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه ‌شب قطعنامه محکومیت ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین سال 1967 را با اکثریت 14 کشور و امتناع واشنگتن از رأی دادن به تصویب رساند. این قطعنامه خواستار توقف فوری و کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شده و اقدامات مثبتی جهت محکوم کردن فوری شهرک‌هایی غیرقانونی احداث شده در این اراضی که نقض صریح قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود را مطالبه کرد.
نکته جالب‌توجه در تصویب این قطعنامه این بود که آمریکا برای اولین بار طی دهه های اخیر از حق وتو در رد قطعنامه های ضد صهیونیستی استفاده نکرد و نماینده آمریکا در این نشست به عدم رأی مثبت به قطعنامه مذکور اکتفا کرد.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: که دولت اوباما نه تنها از اسرائیل بر ضد این قطعنامه دفاع نکرد، بلکه در پشت پرده با آن همکاری کرد. تل آویو امید زیادی به تعامل حداکثری کابینه جدید آمریکا با خود دارد، لذا در این بیانیه پیش بینی کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب به همراه نمایندگان کنگره آمریکا برای کاستن از خسارت های این اقدام تلاش کنند.
در همین رابطه ترامپ نیز بعد از تصویب این قطعنامه در توئیتر خود نوشت که در مورد آمریکا شرایط بعد از 20 ژانویه تغییر خواهد کرد. این مطلب کوتاه را می توان دلیلی بر افزایش جانبداری واشنگتن از رژیم صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری ترامپ دانست.سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، تاکید کرده:از هر اقدامی که متضمن تحقق خواست فلسطینیان و مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی باشد، استقبال می کنیم.
محمد حسن آصفری دبیر سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به رای ممتنع امریکایی ها و محکومیت رژیم اسرائیل در شورای امنیت گفت:رفتار آمریکایی ها با رژیم صیونیستی کاملا سیاسی بود،زیرا دولت اوباما از هیلاری کلینتون حمایت می کرد و از آنجایی که ترامپ مورد حمایت اسرائیل ها است آنها در آخرین روزهای قدرت اوباما نوعی عقده گشایی علیه اسرائیل کردند ولی سیاست های امریکا در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی تغییری نخواهد کرد.
وی تاکید کرد:قطع هزینه ای که اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل پرداخت می کرد نشان از اوج عصبانیت رژیم فاسد صهیونیستی در خصوص قطعنامه است.
وحید احمدی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفتگو با نما گفت:ماهیت صهیونیست ها کاملا مشخص است و حکومت هایی مانند امریکا در هیچ زمانی از زیر سیطره آنها بیرون نمی آیند.
وی ادامه داد:رای ممتنع آمریکایی به تصویب قطعنامه علیه اسرائیل نشان از دلخوری های جزئی بین آنها است و در سیاست های کلی هیچ تغییری صورت نمی گیرد.
ترامپ،رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت، قطعنامه شورای امنیت برای توقف شهرک سازی‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی نشین، باعث می‌شود تا مذاکرات صلح سخت‌تر شود اما این روند به هر حال اتفاق می‌افتد.
گفتنی است؛حدود نیم میلیون یهودی در ۱۴۰ شهرکی زندگی می‌کنند که اسرائیل در زمین‌هایی ساخته است که پس از سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی اشغال کرده است. این شهرک‌ها مطابق حقوق بین‌الملل غیرقانونی محسوب می‌شوند، اما اسرائیل این مساله را قبول ندارد.
آمریکا و اروپا از این شهرک‌سازی‌ها انتقاد کرده‌اند اما این قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌ها در حدود چهار دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...