نسخه چاپی

دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب در گفتگو با نما:

امروز دشمن به جنگ فرهنگی دل بسته و بصورت میلیاردی هزینه می كند

عکس خبري -امروز دشمن به جنگ فرهنگي دل بسته و بصورت ميلياردي هزينه مي کند

كار فرهنگی، امر هزینه بر است. كما اینكه دشمنان نیز برای تهاجم فرهنگی به ما در همه بخش ها اعم از سینما، ادبیات و سایر هنرها میلیاردها دلار هزینه می كنند تا به نتیجه برسند، در نقطه مقابل ضرورت دارد كه ما هم برای ایستادگی در برابر این هجمه، هزینه كنیم

در آستانه 9 دی روزی که مردم با حضورشان بساط فتنه و فتنه گران را برچیدند، شاهدیم که مسئولان دولت تدبیر و امید به صورتی دیگر زیر پای جشنواره مردمی رسول آفتاب به عنوان تنها جشنواره فرهنگی که با هدف مبارزه با فتنه گران فعالیت می کرد را کشیدند تا عمر این جشنواره از پنچ سال فراتر نرود. در این خصوص با دبیر این جشنواره صحبت کردیم که در ادامه به آن اشاره می شود.
رحیم مخدومی در تشریح چرائی تعطیلی جشنواره مردمی رسول آفتاب گفت: کار فرهنگی، امر هزینه بر است. کما اینکه دشمنان نیز برای تهاجم فرهنگی به ما در همه بخش ها اعم از سینما، ادبیات و سایر هنرها میلیاردها دلار هزینه می کنند تا به نتیجه برسند، در نقطه مقابل ضرورت دارد که ما هم برای ایستادگی در برابر این هجمه، هزینه کنیم.
این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه در طول پنچ دوره برگزاری این جشنواره ، ما در سه دوره به صورت بین المللی جشنواره را برگزار کردیم، اظهار داشت: در این سه دوره از کشورهای مختلف در موضوعاتی که مطرح کردیم، مانند فتنه در 15 قرن تاریخ اسلام، فتنه تکفیری ها، تشیع انگلیسی و فاجعه منا، آثاری به دبیرخانه جشنواره رسید که نیاز بود ترجمه شود و در نهایت این آثار برای انتفاع جامعه تحت عنوان کتابی منتشر شود. همچنین لازم بود برای برگزاری اختتامیه، افراد برگزیده دعوت شوند و از آن ها تجلیل شود، که این هزینه بر بود و حمایتی ما ندیدیم.
دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب، وظیفه نیروهای انقلابی را پرداختن به امور مغفول مورد نیاز جامعه دانست و گفت: متاسفانه در زمینه فرهنگی، متولیان امر نه تنها خود قدمی بر نمی دارند بلکه جلوی پای نیروهای انقلابی هم سنگ اندازی و مانع تراشی می کنند و معمولا ً مورد بی مهری قرار می گیرند.
این فعال فرهنگی، همت نیروهای مردمی را باعث برگزاری پنچ دوره پیشین این جشنواره نامید و افزود: ما در سال اول کار را از ورامین شروع کردیم و هر چه جلوتر می رفتیم بر وسعت کار افزوده می شد و سطح هزینه ها هم افزایش می یافت و این امر خود را با اضافه شدن بخش بین الملل بیشتر نمود یافت. خب لازم بود که در ابن بخش کار جدی تری صورت بگیرد و هزینه متناسب صورت بگیرد چرا که این آبروی یک ملت بود. آن شخصیت فرهنگی خارجی که در جشنواره شرکت می کرد نمی دانست که متولیان فرهنگی این جشنواره را سیاسی می کنند و در برابر آن موضع گیری می کنند، لذا اگر کاستی هم رخ بدهد آن را از چشم ملت ایران می بینند و در این میان حیثیت کشور بر باد می رفت، که این هم ضررش بیش از منفعتش بود.
وی با بیان اینکه بعد از برگزاری اختتامیه پنچمین جشنواره در حوزه داخل، وعده دادیم که در اسرع وقت اختتامیه بخش بین الملل هم برگزار شود، ادامه داد: از آن زمان تا کنون منتظر حمایت هستیم تا اختتامیه بخش بین الملل دوره پنچم را برگزار کنیم.
مخدومی از وجود ارتباط مستقیم بین عدم حمایت از این گونه جشنواره ها و تفکر مسئولانی که قائل به پایان پرداختن به فتنه 88 در کشور هستند، یاد کرد و افزود: من نمی دانم مسئولانی که قائل به این تفکر هستند، از روی ساده اندیشی این گونه حرف می زنند و یا می دانند که چه می گویند، هر چه هست زمانی می توان این گونه اندیشید که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از دشمنی و فتنه انگیزی خود علیه ما دست برداشته باشند. این در حالی است که تمام شواهد این را می گوید که دشمنان ما روز به روز عزم خود برای مقابله با ما را بیشتر کرده اند و ابعاد فتنه هایشان نیز پیچیده تر و گسترده تر شده است.
این فعال فرهنگی ادامه داد: نمی دانم چرا وقتی ما از ضرورت مقابله با فتنه گران و شرارت های دشمنان خارجی سخن می گوییم برخی از مسئولان در داخل کشور مسئله را به خود می گیرند و در برابر ما موضع می گیرند.
دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب، هم و غم نیروهای حزب اللهی را بیان آرمان های انقلاب خواند و گفت:این مسئولانی که از صدقه سر انقلاب صاحب پست و مقام شده اند موضع خود نسبت به آرمان های این انقلاب را مشخص کنند و گرنه با عملکرد این عزیزان هر فردی را دچار شک می کند که مبادا متولیان فرهنگی ما ضد انقلاب هستند.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...