نسخه چاپی

نامجو:

مرحله دوم هدفمندی اجرا نشود، به مشكل می‌خوریم

عکس خبري - مرحله دوم هدفمندي اجرا نشود، به مشکل مي‌خوريم

وزیر نیرو گفت: اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا نشود قطعاً وزارت نیرو و شركت‌های خدماتی با توجه به رشد قیمت‌ها دچار مشكل خواهند شد و مجبوریم به سراغ روش‌های قدیمی برویم.

به گزارش نما به نقل از فارس ،وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام نشود قیمت آب و برق را چه میزان افزایش خواهید داد گفت: در حال حاضر تنها مکانیزمی که برای افزایش قیمت از لحاظ قانونی در اختیار داریم هدفمند کردن یارانه‌ها است.

*هدفمندی یارانه ها انجام نشود وزارت نیرو و شرکت‌های خدماتی دچار مشکل خواهند شد

وی ادامه داد: اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها انجام نشود قطعا وزارت نیرو و شرکت‌های خدماتی با توجه به رشد قیمت‌ها دچار مشکل خواهند شد و باید حتما روش‌های دیگری را دولت و مجلس برای حل مشکل این شرکت‌های خدماتی در پیش بگیرند.

نامجو در پاسخ به این سوال که آیا شما مکانیزمی در نظر گرفته‌اید که اگر مرحله دوم هدفمندی امسال آغاز نشود قیمت آب و برق درصدی افزایش یابد یا خیر و آیا پیشنهادی در این خصوص ارائه کرده‌اید گفت: وزارت نیرو دنبال راهکار آن است و برای اینکه این کار را انجام دهیم قبل از قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوبه شورای اقتصاد را باید اخذ می‌کردیم.

وزیر نیرو اضافه کرد:به نظر دوستانی که حقوقی هستند و اظهارنظر کرده‌اند تنها مکانیزمی که برای افزایش قیمت در حال حاضر در اختیار وزارت نیرو است هدفمند کردن یارانه‌ها است اما اگر اجرا نشود باید به سراغ روش‌های قدیمی برویم و البته باید موافقت دولت و مجلس را اخذ کنیم.

*پرداخت سهم دولت برای آب و برق مسکن مهر در یک مرحله

نامجو در پاسخ به این سوال که معاون استانداری تهران گفته‌ برای تامین آب و برق مسکن مهر نیاز است که آورده مسکن مهر را افزایش دهیم گفت: طبق قانون دو منبع برای اعطای انشعاب آب و برق به مردم وجود دارد که برای وزارت نیرو در مسکن مهر پیش‌بینی نشده است که یکی از محل فروش انشعاب و دیگری هم از محل فروش آب بها و برق‌بها است.

وی ادامه داد: برای رساندن آب و برق به واحدهای مسکونی نیازمند احداث تصفیه‌خانه و خطوط انتقال ، شبکه و پست هستیم و پس از آن به نقطه‌ای می رسیم که بتوانیم آب و برق مردم را تامین کنیم.

وزیر نیرو گفت: سهم دولت از 1200 میلیارد تومان برای آب و برق مسکن مهر 400 میلیارد تومان بود که دولت آن را در یک مرحله انجام داد.

وی اضافه کرد: استانداری‌ها نیز از 400 میلیارد تومان بخشی از آن را پرداخت کرده اند و وزارت نیرو هم بحث های خود را دارد که از فروش‌ منابع گوناگون آن را تامین خواهد کرد.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...