نسخه چاپی

فریدون احمدی در گفتگو با نما

گزارش مبهم دولت درباره فیش های نجومی/دولت با مردم صادق تر باشد

عکس خبري -گزارش مبهم دولت درباره فيش هاي نجومي/دولت با مردم صادق تر باشد

به گفته احمدی دولت در مورد حقوق‌های نجومی به تكلیفش كه صادقانه صحبت كردن با مردم و ارائه گزارش متقن بوده بدرستی عمل نكرده است.

فریدون احمدی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم زنجان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار نما در واکنش به اظهارات وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد حقوق‌های نجومی، گفت: صحبت سر میزان دریافت حقوق‌های نجومی نیست بلکه صحبت بر سر بی‌قانونی است و اینکه مملکت بی‌حساب و کتاب اداره نشود.
وی در ادامه به سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی اشاره کرد و اذعان داشت: سوال من از وزیر اقتصاد و دارایی این بود که افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند چقدر دریافتی آنان بوده و چند نفر این حقوق‌ها را دریافت کرده بودند؟.
نماینده مردم زنجان در خانه ملت ادامه داد: ما نمایندگان و دیگر مسئولان جامعه و مردم می‌خواهیم بدانیم که آیا حقوق‌های نجومی بر طبق آیین نامه بوده است و دولت بر پرداختی‌ها نظارت داشته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در برخی از زمان‌ها دانستن عدد و رقم مهم نیست بلکه نفس کار برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم می‌خواهند بدانند که دریافتی‌های نجومی برخی از مسئولان بر اساس قاعده و قانون است.
احمدی در ادامه با تأکید بر این مطلب که کشور لنگ دو میلیارد تومان حقوق‌های نجومی نیست، اذعان داشت: نمانیدگان و مردم به دنبال دو میلیارد پرداخت حقوق‌های نجومی نیستند بلکه به دنبال اجرای صحیح قوانین در کشور هستند.
احمدی به درخواست نمایندگان در مورد ارائه گزارش متقن و جامع از سوی دولت در مورد حقوق‌های نجومی اشاره کرد و یاد آور شد: نمایندگان درخواستشان از مسئولان و وزرای دولت این است که در زمینه حقوق‌های نجومی گزارش کاملی ارائه شود اما متاسفانه این گزارش هنوز از سوی مسئولان ارائه نشده و گزارشی را که دیوان محاسبات در این زمینه در صحن مجلس قرائت کرده ناقص بوده و سوالات نمایندگان در این گزارش نادیده گرفته شده است.

به گفته احمدی دولت در مورد حقوق‌های نجومی به تکلیفش که صادقانه صحبت کردن با مردم و ارائه گزارش متقن بوده بدرستی عمل نکرده است.
وی افزود: اگر از این افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند سوال شود حقوق‌های که دریافت کرده‌اید تماما نجومی بوده است در پاسخ بیان خواهند کرد که آن‌ها حتی این فکر را هم نمی‌کردند که ‎‌هایشان نجومی و غیر قانونی است.

احمدی اذعان داشت: برای مردم و نمایندگان مجلس این مهم است که بداند مدیران ارشد قوانین را در پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از مدیران چگونه تفسیر کرده‌اند.


نماینده زنجان گفت: وزیر اقتصاد دارایی و سازمان امور استخدامی باید پاسخگو باشند که چرا گزارشی متقن و کامل در مورد دریافت حقوق‌های نجومی به نمایندگان و مردم تاکنون ارائه نشده‎ است.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...