نسخه چاپی

زهره طبيب‌زاده:

ناطق و هاشمی اصلاح‌طلب هستند

عکس خبري -ناطق و هاشمي اصلاح‌طلب هستند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینكه احتمالا اصولگرایان مانند انتخابات مجلس نهم كاندیداهای مستقلی را معرفی می‌كنند، گفت: جریان اصولگرا تحت عنوان جبهه متحد ممكن است به توافق نرسیده و كاندیداهای متفاوتی از این جریان معرفی شود.

به گزارش نما ، زهره طبيب‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا ، با اشاره به آرايش نيروهاي سياسي با توجه به در پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: فكر مي‌كنم در شرايط فعلي همان تركيبي كه در گذشته در مجلس فعال بودند، در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري نيز حضور داشته باشند.

وي ابراز عقيده كرد: جريان اصولگرا به عنوان جبهه متحد ممكن است به توافق نرسيده و احتمالا كانديداي مستقلي را مانند همان تركيبي كه در مجلس نهم اتفاق افتاد، در انتخابات رياست جمهوري نيز معرفي كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: اصلاح‌طلبان دو چهره دارند، نخست جريان مارك‌دار و مشخص با گرايش اصلاح‌طلبي هستند كه از ميان آنها افرادي چون كواكبيان و عارف در جناح معتدل‌تري از اصلاح طلبان هستند همچنين خاتمي و كساني كه در جريان فتنه 88 به صورت مستقيم و غيرمستقيم حضور داشتند، مارك مشخص‌تري از اصلاح‌طلبي را به دنبال دارند و اين امكان وجود دارد كه در چارچوب نظام تمايل به حضور داشته باشند.

طبيب زاده تصريح كرد: البته با مسائلي كه آقاي خاتمي داشته و در جريان فتنه به طور مشخص و مستقيم حضور داشت، بعيد مي‌دانم كه صلاحيت امثال وي تاييد شود و نهايتا جبهه اصلاحات با همان افراد مشخص مانند عارف و... امكان شركت در انتخابات را خواهند داشت.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: چهره ديگري از اصلاح طلبان نيز وجود دارد كه معتقدم اصلاح طلباني هستند كه مارك قديمي اصولگرايي را با خود دارند مانند حجت‌الاسلام ناطق نوري و هاشمي‌رفسنجاني كه اين افراد ديدگاه‌شان نزديك به اصلاح‌طلبان است و در بسياري از زمينه‌ها ديدگاه‌هاي نزديك و مشابهي دارند و از سال 87 به بعد نيز به صورت مستقيم، آنها را جزو جبهه اصلاح‌طلبان مي‌توان قرار داد.

وي افزود:از ديدگاه من كساني كه در جريان فتنه ساكت بودند، اما عملا آتش‌بيار معركه به شمار مي‌رفتند، اصلاح‌طلب محسوب مي‌شوند كه عناصر غيرمارك‌دار اصلاح‌طلبي هستند و با نام بينابين اصولگرايي حضور دارند.

طبيب زاده خاطرنشان كرد: اصولگرايي اصولي دارد كه شامل اين افراد نمي‌شود و اين افراد پس از شكستي كه در عرصه انتخابات از دولت نهم و دهم خورده‌اند نه شانسي براي موفقيت دارند و نه از اقبال عمومي برخوردار هستند.

نماينده مردم تهران درباره اينكه آيا اصولگرايان مي‌توانند با ائتلاف كانديداي واحدي معرفي كنند، گفت: اگر بتوانند كانديداي مشتركي معرفي كنند، بسيار خوب است، البته وجود رقابت سالم ايرادي ندارد اما بايد در نظر داشته باشند كه تجزيه آرا به شكل غيراصولي درست نيست و بهتر است كه جناح هاي مختلف فكري در جريان اصولگرا سه يا چهار نفر معرفي كنند.

وي با بيان اينكه فرقي ميان ديدگاه‌هاي فكري لاريجاني، قاليباف و محسن رضايي نمي‌بيند، اظهار داشت: جريان خطي عملكرد و ديدگاه‌هاي فكري اين سه نفر تقريبا يكي است و عقلايي است كه از ميان آنها يك نفر خود را مطرح كند.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...