نسخه چاپی

حمله همزمان آنكارا ومسكو به مواضع آمریكا در سوریه

پس از انتقاد شدید وزیر خارجه روسیه از اقدامات آمریكا در سوریه، رئیس جمهور تركیه نیز واشنگتن را به تسلیح گروه های تروریستی حاضر در سوریه متهم كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از الجزیره نوشت: ترکیه و روسیه بطور جداگانه و البته در یک روز اقدامات آمریکا در سوریه و حمایت واشنگتن از گروه های مورد نظر خود را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

این انتقادها در زمانی انجام شدند که روسیه و ترکیه برای تلاش جهت برقراری آتش بس در سوریه موافقت کرده اند.

ابتدا «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اقدام آمریکا در تسلیح شورشیان و تروریست های سوری را مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را زیان آور خواند.

پس از آن نوبت به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، رسید تا آمریکا را به باد انتقاد بگیرد. اردوغان گفت: نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش پیش تر گفته بودند که با گروه تروریستی داعش تا نابودی کامل آنها مبارزه خواهند کرد اما اکنون از گروه‌های تروریستی از جمله داعش پشتیبانی می کنند.

اردوغان افزود: کسانی که تا ۶۰-۵۰ سال پیش برای الماس، طلا و نفت، ابایی از ریختن خون مردم آفریقا نداشتند، امروز به خود جرأت می دهند که به ما درس انسانیت بدهند و بدون آن که به تاریخ خونین خود نگاهی بیندازند و این میراث شرم آور را در نظر بگیرند، در پی آن هستند که کشور ما را به لحاظ حقوق بشر و دموکراسی نقد کنند.

به نظر می رسد که ترکیه اندک اندک در حال نزدیک شدن به مواضع روسیه در سوریه است. البته این امر بر کسی پوشیده نیست که آنکارا این اقدام را برای تامین منافع خود انجام می دهد چون بررسی رفتار این کشور در خصوص بحران سوریه در طول پنج سال گذشته نشانگر نوعی حرکت رفت و برگشت بین آمریکا و روسیه بوده است.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...