نسخه چاپی

افزایش نفرت عمومی از آل سعود در كشورهای اسلامی

عکس خبري -افزايش نفرت عمومي از آل سعود در کشورهاي اسلامي

با عیان شدن سیاست های مداخله جویانه آل سعود در كشورهای منطقه و بخصوص سوریه همه روزه شاهد اعتراض هایی به رژیم این كشور توسط مسلمانان بوده ایم. اعتراضاتی كه از ایران و سوریه و تركیه به عربستان سعودی نیز كشیده شده است و هر روز دامنه این اعتراضات بیشتر می گردد. در ادامه این اعتراضات سایت نهرین نت این بار از دخالت آل سعود در لیبی نوشت

به گزارش نمابه نقل از 598، با عیان شدن سیاست های مداخله جویانه آل سعود در کشورهای منطقه و بخصوص سوریه همه روزه شاهد اعتراض هایی به رژیم این کشور توسط مسلمانان بوده ایم.

اعتراضاتی که از ایران و سوریه و ترکیه به عربستان سعودی نیز کشیده شده است و هر روز دامنه این اعتراضات بیشتر می گردد.

در ادامه این اعتراضات سایت نهرین نت این بار از دخالت آل سعود در لیبی نوشت: شمنابع خبری اعلام کردند که در پی اقدام وهابیون سلفی برای از بین بردن و ویران کردن اماکن مقدس شهر " الرجمة" واقع در شرق لیبی، درگیری های مسلحانه ای بین اهالی این شهر با آنان به وقوع پیوست که در جریان آن سه تن کشته و حدود 10 تن دیگر مجروح شدند.

مردم لیبی در این درگیری، علیه جنایات اینان، شعار "مرگ بر وهابیون سلفی" و شعار " مرگ بر عربستان " سردادند.

در این حال خبرگزاری "الخبر" لیبی به نقل از یک شاهد عینی خاطر نشان کرد: گروه ههای وهابی سلفی در کشور ما ( لیبی) با حمایت عربستان و قطر ظاهر شدند و آنان همه خواسته ها و مطالبات دشمن صهیونیستی و آمریکا را برای فتنه انگیزی و اختلاف افکنی میان مسلمانان از جمله مردم لیبی به اجرا در می آورند.

این شاهد عینی در ادامه خاطر نشان کرد که قبور موجود در این اماکن مقدس که آنان، دست به ویرانی آنها زدند، حتی پیش از به دنیا آمدن رهبر فتنه یعنی " محمد عبدالوهاب" و قبل از تاسیس کشور صهیونیستی عربستان وجود داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هرگز ساکت نخواهیم نشست حتی اگر آنان در راس قدرت لیبی انقلابی قرار بگیرند.

تحلیلگران و کارشناسان بر این مسئله تاکید دارند که جریانی موسوم به وهابیون سلفی به صورت تصادفی این روزها در کشورهای شمال آفریقا و حتی کشورهای عربی خاورمیانه شروع به فعالیت و فتنه انگیزی میان مسلمانان این کشورها نکرده اند، بلکه این اقدامات آنان همه از پیش طراحی و سازماندهی شده است.

چراکه شاهدیم حدود دو هفته گذشته منابع مسئول در تونس اعلام کردند که جریان سلفی و وهابیون کشورهای حاشیه خلیج فارس اخیرا اقداماتی را در این کشور با هدف فتنه انگیزی در آن آغاز کرده اند.

به گفته پژوهشگران عرب زبان، جریان وهابیت با کمک دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و حمایت مبلغان آن وارد کشورهای شمال آفریقا شده و در حال گسترش آن است.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...