نسخه چاپی

وزیر كشور: گورخواب‌ها خودشان به گرمخانه نمی‌روند

این موارد كسانی هستند كه خودشان آمادگی ندارند و فرار می كنند و ضمن این كه معتاد هستند و می ترسند.

به گزارش نما به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر چهارشنبه در پایان هشتاد و ششمین نشست اعضای شورای اجتماعی در خصوص اقدامات وزارت کشور در زمینه گور خواب ها اظهار داشت: سال قبل بخشنامه ای کردیم که متولی جمع آوری متکدیان و این نوع افراد در جامعه مشخص است؛ شهرداری ها و وزارت رفاه یعنی بهزیستی است. الحمدالله توفیقات بسیار خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: ضمن این که در خصوص معتادان متجاهر هم همکاری بین شهرداری و بهزیستی و ستاد بوده و نیروی انتظامی الان ما در این زمینه حدود قبلا 500 نفر ظرفیت بود و الان 10 هزار ظرفیت ایجاد شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: 7 هزار و 500 نفر اکنون در داخل اماکن ما هستند شهرداری هم گرمخانه های زیادی دارد که این ها را جمع آوری می‌کند و واقعا هم شهرداری و بهزیستی خدمات خوبی ارائه می دهد. این نوع موارد بخصوص بر می‌گردد به کسانی که معتادند و اینها حاضر نیستند در گرمخانه های اردوگاه ها بیایند بنابراین خودشان فرار می‌کنند و می روند به جاهایی که دیده نشوند و گرفتار نشوند.

وزیر کشور گفت: وگرنه قبلا هم شهرداری و هم بهزیستی رسما اعلام کردند اگر مواردی این چنینی داخل شهر است گزارش دهید و معرفی کنید که اینها را ببرند و در آنجا اقامت دهند.

وی گفت: این نوع موارد معمولا کسانی هستند که از ترس بازداشت شدن یا برخورد به این جور جاها می روند وگرنه در تهران الان 7هزار و 500 نفر مشابه اینها که متجاهرین هستند، نگهداری می‌کنیم روزانه حدود 15 هزار تومان مخارج اینها است. هم درمان و هم بستری و به کارهایشان رسیدگی می شود.

رحمانی فضلی افزود: خواهش من این است که این نوع مسائلی که در همه جا امکان وقوع آن وجود دارد؛ در خارج از کشور و جاهای مختلف، به یک نقطه ضعف نظام و نقطه ضعف مسوولان و دولت تبدیل نشود.

وی افزود: در مقابل این چند نفری که دیده شد شما 7هزار و 500 تا 8هزار نفری را که الان دارند پذیرایی می شوند و آنهایی که در گرمخانه های شهرداری و بهزیستی کارهایی را می کنند ببینید. باز تاکید می کنم این موارد کسانی هستند که خودشان آمادگی ندارند و فرار می کنند و ضمن این که معتاد هستند و می ترسند.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...