نسخه چاپی

توضیحات وزارت خارجه درباره مشكلات دانشجویان در هند

اداره روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص مشكلات تحصیلی دانشجویان رشته های پزشكی و دندانپزشكی در هند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، اداره روابط عمومی وزارت امور خارجه درباره گزارش برخی رسانه ها در خصوص مشکلات تحصیلی دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هند توضیح داد.

متن توضیحات روابط عمومی وزارت خارجه به این شرح است:

«در اواخر خرداد ماه ۱۳۹۵ و به دنبال صدور حکم دیوان عالی کشور هند که داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون نیت(NEET) جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاههای این کشور در سال تحصیلی ۲۰۱۶ ـ ۲۰۱۷ را به اتباع هندی محدود کرده بود، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با همکاری رایزن علمی وزارت بهداشت بعنوان متولی امور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در هند، تلاش های مستمری در راستای امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی بعمل آورد.

از جمله آنکه تا کنون مکاتبات متعددی با دانشگاهها و مسؤولان هندی جهت تعیین تکلیف دانشجویان ایرانی صورت گرفته که عموماً در پاسخ اعلام شده که بر اساس حکم دادگاه، دانشجویان خارجی مجاز به شرکت در امتحان نیستند. همچنین سفیر کشورمان در ملاقات های خود با معاون وزیر خارجه و دیگر مسؤولان هندی، بطور مستمر نگرانی دانشجویان ایرانی در این زمینه را مطرح کرده است. علاوه بر آن، نامه هایی تنظیم و اسامی دانشجویان جهت کسب مساعدت وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت هند به این دو نهاد ارسال شده که متأسفانه علیرغم قول اولیه برای همکاری، این دو وزارتخانه نیز با استناد به حکم دیوان عالی هند از اقدام برای مساعدت خودداری کرده اند.

متأسفانه عدم شفافیت و روند طولانی پاسخ گویی از سوی طرف هندی موجب شده که تلاش ها و پیگیری های متعدد، نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته باشد. با این حال و با ذکر این نکته که عدم اختصاص ظرفیت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مشکلاتی را برای اتباع دیگر کشورها نیز ایجاد کرده است، موضوع همچنان در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در هند با همکاری رایزن علمی وزارت بهداشت بعنوان متولی امور دانشجویان شبه قاره، با جدیت پیگیری ها را در این زمینه ادامه می دهند. »

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...