نسخه چاپی

كویت: آماده بازسازی مناطق جنگ زده عراق هستیم

وزیر امور خارجه كویت روز چهارشنبه در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بغداد از‌ آمادگی كشورش برای بازسازی مناطق آزاد شده عراق از داعش خبر داد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از رسانه های عراقی نوشت: صباح خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت و معاون اول نخست وزیر کویت در دیدار با حیدر العبادی افزود: مواضع کویت همواره در قبال عراق ثابت بوده و از امنیت و ثبات در این کشور حمایت می کنیم.

وزیر خارجه کویت با تمجید پیروزی های اخیر عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که کویت خواستار گسترش روابط با عراق در همه زمینه ها است.

از سوی دیگر حیدر العبادی با ابراز خرسندی از سطح روابط میان عراق و کویت گفت: عراق نیز خواستار افزایش روابط دوجانبه در همه زمینه ها است.

نخست وزیر عراق همچنین از حمایت های کویت از عراق و به ویژه در زمینه امنیتی قدردانی کرد.

دو طرف سپس درخصوص راه های گسترش همکاری های دو جانبه و همچنین هماهنگی های بیشتر در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی بحث و گفت و گو کردند.

شیخ صباح الخالد امروز در صدر هیاتی برای دیدار با مقامات عالی رتبه عراقی دیدار و همچنین شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری های مشترک دو کشور وارد بغداد شد.

کویت با هدف حفظ روابط دوستانه خود با عراق، تاکنون چندین نوبت با تعویق پرداخت اقساط غرامت جنگی از سوی دولت عراق موافقت کرده است.

به گفته سفیر کویت در بغداد، این تصمیم برآمده از روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور و مسئولیت های کویت در چارچوب ائتلاف بین المللی برای کمک به عراق به منظور عبور از دوره دشوار کنونی است که از جنگ با تروریست های داعش و نوسان بهای جهانی نفت ناشی شده است.

کویت سیاست توسعه همکاری های نفتی با عراق را در دستور کار قرار داده و احتمال می رود سرمایه گذاری هایش را در میادین نفتی عراق افزایش دهد.

۱۳۹۵/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...