نسخه چاپی

استقبال صهیونیست‌ها از رقص خاخام‌ها در بحرین

رسانه‌های صهیونیستی بارها ویدئوی رقص خاخام‌ها در بحرین را پخش كردند.

به گزارش نما، رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری صهیونیستی، ویدئوی رقص خاخام‌های صهیونیست در جشنی که در شهر منامه برگزار شده بود را بارها پخش کردند. حاضران با آوازی می‌رقصیدند که نامش «ملت اسرائیل زنده است» بود.

به گزارش العالم، بحرینی‌ها و خاخام‌ها با آهنگ آواز یهودی معروف جریان دینی حسیدی رقصیدند. این جریان یکی از بزرگ‌ترین جریان‌های دینی اسرائیل است و به جنبش حباد وابسته است.

جنبش حباد از افراطی‌ترین و عرب ستیزترین جنبش‌های دینی یهودی است.

خاخام شابیرا از اعضای این جنبش در سال 2009 میلادی یک جزوۀ فقهی منتشر کرد که در آن قتل شیرخوارگان عرب برای یهودیان مجاز اعلام شده است. خاخام‌های صهیونیست نقشی اساسی در تشویق به تخریب مسجدالاقصی و ساختن هیکل به جای آن دارند.

حماس نیز در بیانیه‌ای این سفر را محکوم کرد و صحنۀ رقص «صهیونیست‌های نژادپرست اقراطی» با تاجران و شخصیت‌های بحرین را «شرم‌آور و خفت‌بار» توصیف کرد.

بحرین پیشتاز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه است. بر اساس اسنادهای منتشر شده از ویکی‌ لیکس «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بارها بر آمادگی خود برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

علمای بحرین روز دوشنبه در بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط بین رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی را اقدامی تحریک‌آمیز و خطرناک توصیف کردند.

علمای بحرین در این بیانیه تاکید کردند که این اقدام رژیم آل خلیفه به مثابه خیانتی بسیار بزرگ به امت اسلامی و عربی به شمار می‌رود.
منبع: تسنیم
0

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...