نسخه چاپی

نماینده سابق مردم اراك در مجلس در گفتگو با نما :

جعبه سیاه فتنه به خوبی باز نشده است/ زنده نگه داشتن 9 دی نوعی آگاهی و بصیرت است

عکس خبري -جعبه سياه فتنه  به خوبي باز نشده است/ زنده نگه داشتن 9 دي نوعي آگاهي و بصيرت است

محمد حسن آصفری نماینده سابق مردم اراك در مجلس گفت:كسانی كه از تریبون مجلس اعلام می كنند فتنه یك موضوع تمام شده است و به دنبال فراموشی آن هستند باید بدانند خسارت و آسیب فتنه كمتر از جنگ تحمیلی نبود، لذا مردم از آن گذشت نخواهند كرد.

به گزارش نما ، یوم‌الله 9 دی ماه در سال 1388 روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی است؛ 9 دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و روز « پیوند عاشورایی امام و امت » فرصتی شد تا پای گفت‌وگوی یکی از یاران همیشگی مقام معظم رهبری و کسی که سال های زیادی از عمر خود را در مسیر بصیرت‌افزایی و روشن‌گری گذرانده و قدم برداشته است، بنشینیم.
بحث پروژه تقلب برای اثرگذاری بر انتخابات نبود بلکه از اساس برای تغییر بنیادی نظام دنبال شد. بعدها که عناصر میانی فتنه بازداشت شدند، مصطفی تاج‌زاده ضمن اعتراف به اینکه در انتخابات تقلب عمده‌‌ای که نتیجه را دگرگون کند، رخ نداده است، فاش کرد که بحث تقلب همه ماجرا نبوده است. او در پاسخ به این سؤال که با ابطال انتخابات هم بار دیگر در انتخابات کاندیدای آن‌ها شکست می‌خورد پس فایده این طرح چه بود، گفت: «اگر نظام ابطال انتخابات را می‌پذیرفت، آنگاه ما بحث عدم صلاحیت شورای نگهبان و وزارت کشور و به طور کلی نهاهای نظام را برای برگزاری مجدد انتخابات، دنبال می‌کردیم و نظام را وادار به ساز‌وکار دیگری که لازمه‌ آن تعویق یک‌ساله انتخابات بود، می‌کردیم. در این یک‌سال طبعاً نهادهای نظام به‌خصوص دولت به تعلیق درمی‌آمد و اوضاع از کنترل نظام خارج می‌شد، آنگاه در این یک‌سال ما زمینه تغییرات اساسی در نظام را فراهم می‌کردیم.»
مردم آگاه ایران که متوجه این موضوع شده بودند راه خود را از فتنه گرا جدا و در 9 دی ماه 88 روزی تاریخی را رقم زدند.
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با نما گفت: 9 دی 88 نشان از بصیرت بالا و فهم مردم از پشت پرده اغتشاشات داشت،ملت متوجه چند موضوع از جمله ارتباط سران و مدیران فتنه با اسرائیل،انگلیس و آمریکا،براندازی نظام،برخی از افراد معترض در خیابان ها از عناصر ضد انقلاب بودند که وقتی مردم متوجه این مسائل شدند خود را کنار کشیدند و در حماسه 9 دی پای آرمان های انقلاب و رهبری ایستادند.
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس تاکید کرد:بیان شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" که توسط فتنه‌گرهای خائن نشان از مخالف با امام راحل،ولایت فقیه و اصل نظام داشت، مردم وقتی متوجه این حقیقت شدند به حق به خیابان ها آمدند و فتنه را در نطفه خاموش کردند.
آصفری نماینده سابق مردم اراک در مجلس در گفتگو با نما با اشاره به فتنه سال 88 گفت:حوادث سال 88 توسط نخبگان و رسانه ها باید از ابعاد گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد، جامعه هنوز از پشت پرده فتنه خبر ندارند و جعبه سیاه آن به درستی تا الان باز نشده است.
وی تاکید کرد:کسانی که از تریبون مجلس اعلام می کنند فتنه یک موضوع تمام شده است و به دنبال فراموشی آن هستند باید بدانند خسارت و آسیب فتنه کمتر از جنگ تحمیلی نبود، لذا مردم از آن گذشت نخواهند کرد.
آصفری تصریح کرد:آن چیزی که موجب خاموش شدن حوادث سال 88 شد بصیرت مردم و حضور پرشور مردم در خیابان‌ها بود،امروز زنده نگه داشتن 9 دی نوعی آگاهی و بصیرت است تا در تاریخ زنده بماند که در آینده شاهد تکرار اینگونه اتفاقات ناگوار نباشیم.
نماینده سابق مردم اراک در مجلس با اشاره به علت اتفاقات فتنه سال 88 گفت:فراقانونی عمل کردن، قانونشکنی،قدرت طلبی و جاه طلبی یک عده خاص موجب این اتفاقات شد،اگر همه قانون اساسی را محترم بشمارند در آینده شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...