نسخه چاپی

دادستان كل: سران فتنه حكم جنایت خود را می‌دانند

دادستان كل كشور با بیان اینكه سران فتنه‌ای در حصر خانگی جرم‌شان براندازی نظام است، گفت: اگر سران فتنه محاكمه شوند باید خون افراد، جنایت‌ها، خسارت‌ها و بی‌حرمتی به دین اسلام را بپردازند زیرا همه این دلایل روشن جرم محسوب می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز در همایش بصیرت و میثاق امت با ولایت در تالار مصلی امام خمینی(ره) با تقدیر از حضور حماسی 8 دی ماه مردم آذربایجان و 9 دی ماه سراسر کشور، اظهار داشت: امیدوارم این حضور مردم و محفل نورانی برگ زرین در دفتر قطور مردم آذربایجان بیافزاید و برای آیندگان برگ افتخار دیگری باشد.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی از ایام الله است و مصداق آیه شریفه در قرآن هست، افزود: ضمن بزرگداشت این خاطره باید مورد تجزیه و تحلیل مستمر قرار گیرد و یادش همیشه گره می‌داشته شود.

آیت الله منتظری خاطرنشان کرد: همانطور که ذکر تاریخ و روزهای سرنوشت‌ساز تاریخ اسلام حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوان بوده و مورد تاکید قرار گرفته است که این حوادث نباید به فراموشی قرار گیرد.

وی افزود: در قرآن کریم یکی از حکمت‌های قرآن کریم این هست که مردم از داستان‌ها و سرگذشت‌ها درس و عبرت بگیرند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پیامبر اکرم در طول 23 دوران نبوت خود با اینکه اکثر دوران نبوت را در مکه گذراند و ایجاد حکومت از مدینه آغاز شد پیامبر توانست ندای اسلام را به دو امپراطور جهان که رم و ایران بود برساند، افزود: دشمن از ابتدا می‌خواست دشمنی و مخالفت خود علیه پیامبر نشان داد که بیش از 70 جنگ علیه اسلام را دشمن علیه اسلام ایجاد کرد ولی چون آزاده خداوند بر ماندگاری و گسترش اسلام بود اسلام ماند.

منتظری افزود: دوران نبوت پیامبر به اتمام رسید و دشمن دید نمی‌تواند پیامبر را از مسیر خارج کند آغاز به عوض کردم تاکتیک کردند و زمینه‌سازی کردند بعد از پیامبر اهداف شیطانی خود را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه بنی‌امیه بنا را بر این گذاشتند و با پرچم اسلام فتنه عظیم را آغاز کردند، تصریح کرد: پیامبر در بیانات مختلف گفته‌اند که بعد از من فتنه‌ای واقع می‌شود.

2 قطبی کردن جامعه و دسته‌دسته کردن جامعه خطرناک‌ترین فتنه است

دادستان کل کشور اظهار داشت: دو قطبی کردن جامعه و دسته‌دسته کردن جامعه خطرناک‌ترین فتنه است که دشمن از صدر اسلام تاکنون از آن استفاده می‌‌کند.

وی افزود: دنیای اسلام از زمان رحلت همیشه دچار فتنه‌های عظیم بوده و از این حرکت ما نیز جدا نیستیم و باید مراقب باشیم.

منتظری گفت: داشتن بصیرت باید با توجه به تمام جهات و با معیارهایی که خدای متعال توسط ائمه و پیامبران به دست ما رسانده و باید کارهایمان را بر آن اساس تطبیق دهیم.

وی اظهار داشت: پیامبر خطاب به عمار گفته است که این حوادث و فتنه‌های ایجاد شده است مسلمانان باید در مقابل آنها ملاک و معیار داشته باشند و خط صحیح را تشخیص دهند و خط صحیح همان حزب علی (ع) است و این سخن شامل این دوران نیز است.

منتظری اظهار داشت: ما امروز به اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مخالف، موافق و همه جناح‌ها می‌گوییم تا ملاک داریم که اولین آنها پیامبر اکرم، ائمه اطهار است و آن فردی که در زمان غیبت بزرگ‌ترین حادثه پس از حضور ائمه اطهار ساخت امام راحل بود که در وصیت‌نامه و رفتار ایشان نشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه نداهایی که اکنون از حلقوم برخی افراد خارج می‌شود ما به گفتمان منطقی دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: ما به آن‌ها می‌گویم بیایید با منطق حرف بزنیم و افراد از هر مقامی که باشد که در تریبون‌ها صحبت می‌کنند دقت کنند چه خواسته و درخواستی دارند و هدف چیست.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه ریشه فتنه فکری و آبش‌خور آن در اتاق فکر آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بود، گفت:در مدت 30 سال استکبار جهانی و سلطه از ناحیه نظام جمهوری اسلامی ضربه‌های فراوانی خورده و تقابل ملت بزرگ ایران با استکبار یک تقابل راهبردی است که البته به دیدن هزینه‌های فراوان بود و همیشه موجب پیروزی انقلاب شده است.

وی به تشریح 10 تقابل اصلی پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: تقابل نخست در از بین بردن نظام شاهنشاهی و پرت کردن آن به زباله‌دان تاریخ بود و تقابل دیگری شکست آمریکا در کودتای نظامی است.

منتظری تقابل سوم را تقابل در انقلاب دوم یا همان تسخیر لانه جاسوسی بیان کرد و افزود: بعد از آن اوج پیروزی در صحرای طبس نشان داد که معجزه الهی نمایان شد.

وی با بیان اینکه چهارمین تقابل پیروزی را ایجاد گروه های داخلی که توسط عوامل آمریکا و انگلیس در گوشه گوشه ایران عنوان کرد و ادامه داد: یکی از این گروه‌ها در خود آذربایجان با نام خلق مسلمان بود و همچنین گروه‌های دیگر مانند خلق ترکمن، خلق عرب که همگی آبش‌خور آمریکا بودند.

دادستان کل کشور تقابلی بعدی که منجر به حیرت واداشتن کل دنیا شد را مساله جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق بیان کرد و گفت: آمریکا با نیروهای کشورهای همسایه دست به دست دادند تا نظام را براندازند ولی دوباره شکست خوردند و بعدها دیدید که چگونه صدام را از لانه موش بیرون آوردند و اعدام کردند.

وی ادامه داد: امام راحل در مساله فلسطین و جنایات صهیونیستی حساس بودند و بعد از امام راحل یکی از سیاست‌های خارجی مردم ایران حمایت از فلسطین است که از جمله تقابل دیگر پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

منتظری با اشاره به اینکه اگر به تاریخ پیدایش حزب الله لبنان دقت کنید کلید آن را امام به حرکت در آورد، گفت: امروز بخش عمده پیروزی‌های حزب‌الله برای جمهوری اسلامی ایران است و یکی از تقابل‌های پیروزی جمهوری اسلامی است.

وی همچنین مسائل روز عراق را بیان کرد و تصریح کرد: صدامی که در 8 سال دفاع مقدس که شیعه و سنی عراق را به کار گرفت و برخی کشورهای عربی، آمریکایی و غربی از آن‌ها حمایت کرد ولی اکنون می‌بینیم مستشاران ایران و حمایت آن‌ها علیه داعش ایستاده و بر کسی پنهان نیست که پیروزی‌های عراق را به پای ایران ننویسد.

دادستان کل کشور نهمین عامل را حوادث چهار ساله سوریه دانست و گفت: اکنون با حمایت ایران و حزب‌الله مقاومت همچنان پایدار است و در آینده نزدیک شاهد آزادسازی موصل و سایر نقاط خواهیم بود که ایران از جمله عوامل موثر در این پیروزی است.

وی دهمین پیروزی و مهم‌ترین پیروزی را خاموش کردن فتنه سال 88 توسط مردم با بصیرت ایران بیان کرد و گفت: امروز بر کسی پنهان نیست و نمی‌توان انکار کرد که صحنه‌گردان آن فتنه انگلیس، آمریکا، فرانسه و صهیونیستی است.

منتظری افزود: در همین اواخر مدارک و مستندات زنده و حرف‌های صریح رجال و شخصیت‌های سیاسی این کشورها را در رسانه‌ها دیدید و بسیاری از مردم پی بردند که جنایت جنبش سبز از آتش‌های ایجاد کرده آمریکا بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدام تأکید بر این داشت که عوامل فریب خورده می‌توانند از مردم عذرخواهی کنند و پی به اشتباه خود ببرند، تصریح کرد: برخی از افراد پی به اشتباه خود بردند ولی برخی دیگر همچنان بر موضع خود ثابت ماندند و هیچ عذرخواهی و اظهار ندامتی از کارشان نکردند.

منتظری اذعان کرد: باید توجه شود که در فتنه 88 چه تعداد افراد کشته شدند و چه کسانی آنها را با وجود اینکه مسؤولان آن‌ها را به عدم حضور در خیابان‌ها دعوت می‌کردند، دعوت کردند و آن‌ها به بی‌حرمتی و هتاکی ادامه دادند و اوج بی‌حرمتی در عاشورا نمایان شد و باعث شد کاسه صبر مردم لبریز شود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: ای کاش فتنه‌گران حضور بیش از چهل میلیونی مردم را می‌دیدند و به صحنه می‌آمدند و از امام‌حسین‌(ع) ، مقام معظم رهبری و ملت ایران ما اشتباه می‌کردند.

وی خطاب به برخی‌ها بر این عقیده هستند که باید دادگاه برای آن‌ها تشکیل شود و از حصر خانگی در بیایند، گفت: باید این افراد متوجه باشند که این لطف انقلاب به افرادی که سوابق انقلابی دارند بوده است وگرنه طبق و دلایل بین موجود و روشن آن‌ها در تلاش ایجاد التهاب در بین مردم بوده و دست‌نشانده جنایات آمریکا و نقشه‌های آن‌ها شده‌اند.

منتظری خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اگر این افراد محاکمه شوند باید خون افراد، جنایت‌ها و خسارت‌ها و بی‌حرمتی به دین اسلام را بپردازند زیرا همه این دلایل روشن جرم محسوب می‌شوند ولی به مصلحت مقام معظم رهبری آن‌ها زندانی و محاکمه نشدند و در حصر خانگی در کنار خانواده‌های خود هستند.

وی با بیا اینکه سران فتنه‌ای در حصر جرمشان براندازی نظام است، خاطرنشان کرد: مدعیان که می‌گویید حصر به پایان رسد حداقل یک جمله، یک حرکت و یا یک فیلم مبنی بر اینکه آن‌ها عذرخواهی کرده‌اند بیاورند تا ما نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

آیت الله منتظری با اشاره به اینکه برخی از افراد در این عقیده هستند که اگر سران فتنه محاکمه شود باید طرف مقابل نیر محاکمه شود، گفت: ما هم موافق این عمل هستیم زیرا در پرونده آنها همکاری با شیطان بزرگ وجود ندارد و فریب حرف‌های آنها را نخورده‌اند.

دادستان کل کشور یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، سران رژیم صهیونیستی هر کدام به یک زبان صراحتا اعلام کردند که ما از آنها حمایت کردیم و ما آن دوران را از یاد نخواهیم برد.

در فتنه سال 88 ماموران سفارت انگلیس نیز به صحنه آمده بودند

وی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 ماموران سفارت انگلیس نیز به صحنه آمده بودند و هدف آنها فقط براندازی نظام بود.

منتظری با یادآوری اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی افراد با لباس روحانی سعی بر براندازی نظام داشتند، گفت: دیدید که امام راحل چگونه با آنها رفتار کرد زیرا این ملت برای انقلاب هزینه کرده و خون داده و اجازه پایمال شدن آن را نخواهند داد.

وی شعارهای فتنه 88 را بیان کرد و افزود: اگر افرادی که در حصر هستند ادعا می‌کنند که فریب آمریکا را نخورده‌اند چرا در آن دوران این حرف آنها را ترد و رد نکردند و چیزی نگفتند.

دادستان کل کشور به بیان چند نکته مهم در خصوص فتنه‌ها و توطئه‌های جدید دشمن اشاره کرد و گفت: آیا با این تعداد شکست که دشمن از نظام جمهوری اسلام دیده است گمان می‌کنید آن‌ها ساکت نشسته‌اند.

وی ادامه داد: دشمن اکنون از اتاق فکرهای خود علل‌های شکست خود را مورد بازبینی قرار داده و استراتژیک واحد ولی با تاکتیک متفاوت وارد عمل خواهد شد.

راه‌کارهای جدید دشمن برای توطئه چینی

منتظری راه‌کارهای جدید دشمن برای توطئه چینی را چنین بیان کرد: یکی از روشها نفوذ است که این خطر را مقام معظم رهبری مکرر هشدار داده‌اند؛ زیرا دشمن با به کارگیری صدها فرستنده رادیویی و تلویزیونی و استفاده از،فضای مجازی سعی بر نفوذ فکری در جوانان دارند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فضای مجازی قتلگاه برای جوانان است، گفت: دشمن بر روی این موضوع سرمایه گذاری عظیم کرده و با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی در کشور وجود دارد ولی آن طور که باید و شاید رسیدگی نشده است.

دولت مکلف به اصلاح وضعیت فضای مجازی در کشور با به کارگیری تمام امکانات است

دادستان کل کشور تاکید کرد: دولت مکلف به اصلاح وضعیت فضای مجازی در کشور با به کارگیری تمام امکانات است زیرا با این روند خانواده‌ها به تباهی می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی زلزله و یا سیلی در کشور روی می‌دهد ستاد بحران برای آن تشکیل میشود و باید این ستاد بحران برای وضعیت بحرانی فضای مجازی نیز تشکیل شود.

منتظری افزود: خواهید دید چگونه دشمن در آستانه انتخابات از ظرفیت فضای مجازی از تخلیه دین، ضربه زدن به اعتقادات، قبح زدایی، ترویج فساد جنسی و تشویش اذهان عمومی و سلب اعتماد جامعه از مقامات و مسئولین خواهد پرداخت.

وی با یادآوری مانور دشمن در مورد پول‌های قوه قضائیه گفت: برای سلب اعتماد از راس مخروط قوه قضائیه یک مقام منتسب به مقام معظم رهبری در قوه قضائیه را هدف قرار دادند و آغاز به فتنه‌گری کردند که با ورود مجلس شورای اسلامی جواب همه آنها داده شد.

منتظری چهارمین تلاش دشمن را در دو قطبی کردن و چند قطبی کردن جامعه بیان کرد و ادامه داد: روش‌های دیگر از جمله ایجاد انحرافات علیه مقام معظم رهبری و انقلاب‌زدایی را در پیش گرفته‌اند که نمونه و پروژه اخیر را می‌توان به فایل صوتی از مقام معزول در خصوص انقلاب‌زدایی است که مانورهای فراوانی روی آن شد اشاره کرد.

دادستان کل کشور افزود: فرزند فرد یک روحانی با مصاحبه یک ساعته خود در شبکه VOA وابسته به بهائیت، امام، جنگ و نظام را زیرسؤال برده که ملت و قوه قضاییه به آنها هشدار می‌دهند که دست از این حرکت‌های ناپسند و اسلام ستیز بردارند وگرنه ملت آنها را برجایی که شایسته آن هستند خواهند نشاند.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...