نسخه چاپی

خیز مایكروسافت برای شكست اینتل

مایكروسافت تصمیم گرفته است تا با همراهی كمپانی كوالكام به سلطه اینتل در زمینه تولید پردازنده خاتمه دهد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از یو.هرالد نوشت: در سال‌های گذشته اینتل همواره به عنوان قوی‌ترین کمپانی تولید پردازنده برای رایانه‌های شخصی مطرح بوده و رقبای خود را شکست داده است. در گذشته کمپانی‌های AMD و کوالکام در رقابت با اینتل شکست خوردند اما آیا امروز اتحاد مایکروسافت و کوالکام با ارائه پردازنده‌های ARM برای ویندوز می‌تواند به یکه‌تازی اینتل در این زمینه خاتمه دهد؟

مطمئنا رقابت سختی در زمینه تولید پردازنده در خواهد گرفت اما با امضای قرارداد همکاری بین مایکروسافت و کوالکام برای تولید پردازنده‌های جدید ARM، احتمال موفقیت آنها بیشتر شده است.

اینتل در بازار امروز دست بالا را دارد اما آخرین پردازنده ARM فاکتورهایی دارد که احتمالا بتواند اینتل را شکست دهد که به برخی از این فاکتورها اشاره می‌کنیم.

1- پردازنده‌های کوالکام در آینده قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را خواهند داشت زیرا به خوبی با سیستم باتری این دستگاه‌ها همخوانی داشته و عمر باتری را در زمان استفاده از اینترنت افزایش می‌دهند.

2- با استفاده از پردازنده ARM در ویندوز، امکان نصب برنامه‌های تلفن همراهی که قبلا روی اندروید وiOS نصب می شدند، بر روی ویندوزفون نیز فراهم شده است.

3- قابلیت پردازنده‌های ARM برای طول عمر باتری، میزان مدت زمان استفاده از هدست‌های بلوتوثی را افزایش‌ می‌دهد.

4- با استفاده از پردازنده ARM و فناوری eSIM امکان استفاده از اینترنت همراه سیمکارت‌ها در لپ‌تاپ‌ها فراهم شده است.

5- پردازنده ARM به اندازه‌ای سریع است که با پردازنده‌های اینتل در مک بوک ایر اپل برابری می‌کند. به علاوه اپل در آیفون 7 از پردازنده‌ ARM استفاده کرده که بر اساس اعلام مایکروسافت نمونه مورد استفاده در محصولات آتی این کمپانی بسیار قوی‌تر است.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...