نسخه چاپی

بعضی در زمانی كه باید حامی رهبری باشند، نامه بی‌سلام نوشتند

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش بصیرت در فهم فتنه دشمن گفت: آیا مسئولی كه بعد از سالها در انقلاب، در وسط میدان فتنه، نامه بی سلام به رهبری می فرستد، ماجرا را فهم كرده است یا شما فهم كرده اید كه بی هیچ چشمداشتی، بی هیچ طمعی و غریبانه پا در میدان گذاشته و بساط فتنه را جمع كردید؟

به گزارش نما به نقل از میزان، آيت الله آملي لاريجاني در همايش يوم الله ٩ دي و يادواره شهداي روحاني آمل كه امشب (نهم دی ماه) در مصلای اين شهرستان برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و امام شهيدان، ٩ دي را روز بصيرت ناميد و گفت: درروز 9 دی بصیرت مردم عزیز در منطقه و در کل کشور بساط فتنه را جمع کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: فتنه گران در درون کشور با بهانه های واهی و ادعای صیانت از آرای مردم می خواستند رای مردم را تصاحب کنند و مسیر انتخابات را عوض نمایند و قطعا پشت سر این فکرها اهداف دیگری هم نهفته بود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: فتنه گران با ادعای دمکراسی به دنبال خودکامگی بودند؛ دمکراسی ساز و کارهای خودش را دارد. کسی که وارد انتخابات می شود، یعنی اصول انتخابات و نظام را پذیرفته است. نظام برای انتخابات و برای شکایات از انتخابات قانون دارد.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: آن زمان بنده در شورای نگهبان بودم. ما به این مدعیان تقلب در انتخابات گفتیم: شما شکایت دارید، حسب قانون رسیدگی به آن طریقه دارد و ما حاضر هستیم درصدی از صندوق ها را به صورت رندوم و انتخابی باز کنید و اگر آنچه که شما ادعا می کنید، آن بود، تمام صندوق ها را بازکنید. شورای محترم نگهبان به کسی تعهد خاصی نداده است؛ الا عمل به قانون.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قانون برای تخلف در انتخابات مسیر تعیین کرده است، گفت: بعد از انتخابات جلسه ای خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد و با درایت ایشان، نمایندگان این آقایان دعوت شدند و در آن جلسه شرکت کردند تا حرف آنها شنیده شود. بنده نیز از طرف شورای نگهبان در این جلسه حضور داشتم که همین مطلب را در آنجا نیز عرض کردیم و عنوان کردیم که شورای نگهبان حاضر است چنین اقدامی را انجام دهد که آنها نپذیرفتند.

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی از نمایندگان آنها در همان جلسه گفتند ما نمی گوییم که آراءِ ریخته شده در صندوق ها متقلبانه است؛ بلکه می گوییم از بعضی از امکانات استفاده شده و داستان را پیچاندند؛ داستان فراتر از این حرفها بود و بحث تقلب بهانه بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امروز که به عقب بر می گردیم و به حمایتی که کشورهای غربی از این فتنه گران کردند، نگاه می کنیم، می بینیم آنها عده ای را به خیابان ها کشاندند و می خواستند نه از راههایی که مدعیان دموکراسی ادعا دارند، بلکه با زور انتخابات را به مسیر دیگری ببرند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز برای این حرکتها تحلیل ها روشنی وجود دارد، افزود: آمریکایی ها در آن روز به حمایت از فتنه گران آمدند و گفتند ما حامی شما در خیابان ها هستیم. وزیر خارجه آن روز آمریکا به حمایت از فتنه گران پرداخت و به صراحت این موضوع را اعلام کرد و بعدا ناراحت بود که چرا ما از اینها کم حمایت کرده ایم. رئیس جمهور فرانسه و کشورهای دیگر اروپایی نیز از اینها حمایت کردند.

رئیس دستگاه قضا به پشت پرده حمایت این کشورها از اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: اینها یک مدل داشتند و می خواستند انقلاب های رنگین را در ایران پیاده کنند. دلیل استفاده از این الگو این بود که درکشورهای اطراف ما این مدل را به کار بردند و گمان می کردند که با این انقلاب های رنگین نیز می توانند در کشور ما هم کودتایی به راه بیندازند. در یکجا بنفش بود، در جای دیگر نارنجی و در کشور ما می خواستند نوار سبز را حاکم کنند و انقلاب سبز راه بیندازند؛ ولی اینها انقلاب اسلامی و مردم ما را نشناخته بودند.

او گفت: اینها عمق ایمان مردم ما را نشناخته بودند و عمق وفاداری مردم به نظام، ولایت فقیه و ولی فقیه زمان را نمی دانستند و مشکل غربی ها همین است، منتهی برای کشور هزینه درست کردند و این از سیئات بزرگ فتنه گران است که برای نظام هزینه درست کردند. غربی ها فکر کردند که در میان مردم شکاف افتاده است و مسئولان آمریکایی گفتند حالا که این شکاف وجود دارد وقت فشار آوردن به این نظام است تا از درون فرو بپاشد؛ لذا تحریم ها را تحمیل و تشدید کردند؛ اما این را نخوانده بودند که مردم ما، مردم شهادت دیده هستند؛ مردم جهادند و با جهاد عمری را سر کرده اند و از این حرفها نمی هراسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بصیرت مردم به میدان آمد و بساط فتنه را جمع کرد، گفت: اینها خیلی برنامه داشتند و امروز معلوم شده است که اینها چه برنامه هایی داشتند. در کشورهای دیگر با چند حرکت یک نظام را عوض می کنند و حکومت هایی را که حسب قانون سر کار است،سرنگون می کنند. مسئولین آمریکایی در میان مردم منطقه و عده ای که در برخی کشورها تظاهرات کردند، حضور پیدا کرده و می گفتند ما با شما هستیم و علیه نظام آن کشور حرف هایی می زدند و رئیس جمهور را برکنار می کردند. ازهزاران کیلومتر آنطرفتر می آمدند و می گفتند ما باشما هستیم. در جمهوری اسلامی هم می خواستند همین مدل را پیاده کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود که با تکبیر حاضرین در جلسه همراه شد، ادامه داد: همزمان با جریان فتنه تمام بوق های تبلیغاتی غرب علیه این مردم بسیج شد، بسیاری از رسانه های غربی میزان پخش برنامه های فارسی شان را افزایش دادند و اتفاقات را بصورت لحظه ای گزارش می دادند که در فلان خیابان شورش شده تا نشان دهند که در کشور آشوب است؛ اما مردم به صحنه آمدند و بساط اینها را جمع کردند و این یک حقیقت بزرگ است که هر کجا بصیرت مردم نقش داشت، بساط فتنه ها جمع شد.

رئیس دستگاه قضا بصیرت را نعمت الهی دانست و گفت: خداوند به شما مردم بصیرت داده است و از خیلی از مسئولان جلوتر هستید. شما مردم، دشمن، فتنه دشمن، مسیر دشمن و ابزارهای دشمن را درک و فهم کردید؛ اما گاهی مسئولین کوتاه آمدند و کم آوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیا مسئولی که بعد از سالها در انقلاب، در وسط میدان فتنه، نامه بی سلام به رهبری می فرستد، ماجرا را فهم کرده است یا شما فهم کرده اید که بی هیچ چشمداشتی، بی هیچ طمعی و غریبانه پا در میدان گذاشته و بساط فتنه را جمع کردید؟

آیت الله آملی لاریجانی گفت: بعضی در زمانی که باید کنار و حامی رهبری می بودند، نامه بی سلام نوشتند! چطور انسان می تواند باور کند که اینها نعمت بصیرت را دارا بودند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مردم گفت: بصیرت مال شماست که بدون چشمداشت و بدون پست و مقامی برای رضای خدا و حمایت از ولی بصیر زمان پا در رکاب گذاشتید و خداوند شما را مورد عنایت خاصه قرار داد و خواهد داد که این مصداق جهاد است.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: جهاد همیشه شمشیر زدن نیست؛ بلکه بموقع دشمن را شناختن، بموقع ضربات دشمن را شناختن و حمایت از ولی زمان جهاد است و اینطور نظام اسلامی امروز علیرغم همه دشمنی ها مقتدرتر از هر زمان در منطقه می درخشد

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...