نسخه چاپی

مشكلات باشگاه‌ها اعلام شد

تراكتورسازی‌وسایپا پرمشكل‌ترین باشگاهها

نشست اتحادیه فوتبال در حالی صبح امروز برگزار شد كه طی آن رئیس پیشین سازمان لیگ به ایرادهای گرفته شده AFC از باشگاه اشاره كرد كه طی آن باشگاه‌های تراكتورسازی، سایپا و راه آهن بیش از سایرین مداركشان ناقص است.

به گزارش نما به نقل از مهر، نشست شورای مرکزی اتحادیه فوتبال باشگاه کشور صبح امروز در حالی در غیاب مدیران و نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برگزار شد که عزیزالله محمدی به بیان اشکالات باشگاه ها که از سوی نمایندگان AFC در زمان حضورشان در ایران از آنها گرفته شده است، پرداخت.

محمدی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به اینکه قرار است تا آخر امسال تمام باشگاه ها خصوصی شوند و امیدوارم آقایان به قولی که داده اند عمل کنند تا این مسئله باز هم عقب نیفتد، گفت: موفقیت قهرمانان ایران در المپیک و پارالمپیک که من باید تقدیر و قدردانی ویژه ای از قهرمانان پارالمپیک داشته باشم و همچنین موفقیت بزرگ تیم والیبال هجمه ها را علیه فوتبال بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ناکامی تیم های باشگاهی در آسیا نتایج نه چندان مطلوب تیم های باشگاهی در مسابقات داخلی و همچنین نتیجه گیری نه چندان خوب تیم ملی باعث شده که برای فوتبال احساس خطر کنیم، زیرا شاهد بودیم ظرف دو روز بیش از 30 هزار تماشاگر برای تماشای بازی های والیبال به ورزشگاه آزادی رفتند و تعدادی از آنها پشت در ماندند و قطعا اگر کیفیت فنی مسابقات فوتبال را بالا نبریم شاهد کاهش بیش از این تماشاگران خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه کشور با تشکر از باشگاه هایی که به موقع مدارک خود را ارسال کردند، ادامه داد: با توجه به تغییرات در نحوه امتیازدهی به کشورها جهت داشتن سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا قطعا قصور برخی باشگاه ها ضربات بزرگی به فوتبال ایران خواهد زد، زیرا علاوه بر نگرفتن امتیاز یک بخش در صورت ناقص بودن مدارک حتی یک باشگاه 30 امتیاز منفی هم کم می شود.

وی در توضیح این مسئله اضافه کرد: سال گذشته ما در 6 بخش 6.8 امتیاز بخاطر کافی نبودن مدارک برخی باشگاه ها نگرفتیم و این 39 امتیاز سهمیه ما را در لیگ قهرمانان کم کرد، اما اگر امسال تنها مدارک دو باشگاه ناقص باشد به طور مثال در هر بخش 6.8 امتیاز و در مجموع 13.6 امتیاز از ما کسر می شود که علاوه بر آن دو تا 30 امتیاز منفی به عنوان جریمه از ما کم خواهد شد.

عزیزالله محمدی خاطر نشان کرد: کشورهای اول و دوم غرب آسیا 4 سهمیه، کشور سوم 1+3 سهمیه، کشور چهارم 2+2 سهمیه، کشور پنجم 1+1 سهمیه و کشورهای ششم و هفتم تنها یک سهمیه حضور در پلی‌آف را کسب می کنند. در این شرایط حتی این احتمال وجود دارد ناقص بودن مدارک یک باشگاه باعث شود که امتیاز ایران بسیار پایین آمده و با توجه به کسر امتیازات و جریمه ها یک سهمیه حضور در پلی‌آف را کسب کنید.

رئیس اتحادیه فوتبال در ادامه با اشاره به اینکه ما اسم باشگاهی که نواقص دارند را اعلام می کنیم اما ممکن است آنها در روزهای گذشته نواقص‌شان را برطرف کرده باشند اما این اعلام باعث کنترل بیشتر می شود، افزود: در تهیه طرح تجاری لیگ سال گذشته طرحی ارائه نکرده بود اما امسال ما طرحی 20 صفحه ای را ارائه کردیم اما هنوز باشگاه های راه آهن، فجرسپاسی، ملوان، تراکتورسازی، مس کرمان، ذوب آهن، سپاهان و داماش مدارکشان ناقص است.

وی اضافه کرد: در بخش فروش کالا تراز مالی باشگاه ها تراکتورسازی، نفت تهران و سایپا نواقصی دارند که ما به آنها پیشنهاد می کنیم در این هفته لیگ در داخل ورزشگاه ها غرفه فروش لباس و سایر لوازم تیم را دایر کرده و از آن عکس بگیرند تا آنها را به AFCارسال کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه برخی باشگاه ها تراز مالی دارند اما AFCاز آنها ایراد گرفته است، افزود: راه آهن، استقلال، ملوان، ذوب آهن، سپاهان، نفت تهران، فجر سپاسی، مس کرمان، داماش و تراکتورسازی در این بخش ایراداتی دارند.

عزیزالله محمدی با اشاره به اینکه سال قبل همه باشگاه ها تجربه داشتند که این کسر امتیازات چه ضربه ای به فوتبال ایران زد، ادامه داد: در بخش عدم گزارش مالی در فرم شماره 2 نام باشگاه های راه آهن، ملوان، تراکتورسازی، مس کرمان، ذوب آهن، و سپاهان بود. در بخش اجاره استادیوم سایپا، تراکتورسازی و راه آهن و در بخش قرارداد اجاره زمین سایپا، راه آهن و پیکان باید مشکلاتشان را برطرف کنند.

وی گزارش مالی حسابرسی شده را دیگر نواقص باشگاه ها دانست و افزود: باشگاه های راه آهن، تراکتورسازی، مس کرمان، ذوب آهن و سایپا در این بخش ایراداتی دارند که باید هر چه زودتر آنها را برطرف کنند و مدارک را برای ارسال به AFCارائه دهند.

عزیزالله محمدی در بخش دیگری از صحبت هایش به بخش هایی که امتیازات نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، اشاره کرد و گفت: در بحث استاندارد فنی امتیاز از 100 به 200 افزایش یافته در این بخش شرایط ایران خوب است، زیرا 30 درصد این امتیازات مربوط به نتایج تیم ملی است که ما در رنکینگ آسیا در رده چهارم و غرب آسیا اول هستیم. 70 درصد دیگر هم به باشگاه ها برمی گردد که در غرب آسیا در دو سال گذشته عربستان و ما بهتر از دیگران عمل کردیم و در کل آسیا کره جنوبی، عربستان و ایران بهتر هستند.

وی اضافه کرد: در بحث باشگاه ها هم امتیاز از 100 به 200 افزایش یافته که 100 امتیاز آن برای حرفه ای شدن باشگاه هاست. ما در این بخش مشکل داریم و کشوری این 100 امتیاز را می گیرد که تمام باشگاه هایش حرفه ای باشد. به طور مثال در ایران 18 تیم لیگ برتری است که اگر 9 تای آن مجوز حرفه ای بگیرند ما تنها 50 امتیاز خواهیم گرفت.

رئیس پیشین سازمان لیگ مورد سوم را افزایش امتیاز استادیوم ها از 50 به 140 عنوان کرد و افزود: این 90 امتیاز اضافه شده تنها به ورزشگاه هایی که نمره Aبگیرند داده می شود ما در این بخش از امارات، قطر و عربستان عقب هستیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: در ایران تنها 5 باشگاه استقلال و پرسپولیس(ورزشگاه آزادی)، ذوب آهن و سپاهان(ورزشگاه فولاد شهر) و مس کرمان(ورزشگاه باهنر) امتیاز داشتن ورزشگاه Aرا می گیرند. در این صورت برای امتیاز دادن به ایران 90 را به 5 تقسیم کرده و 18 امتیاز به ایران تعلق خواهد گرفت.

عزیزالله محمدی با بیان اینکه استادیوم های دیگر باشگاه لیگ برتری از 50 تا 200 میلیون تومان هزینه نیاز دارند تا نمره Aرا بگیرند، اضافه کرد: اگر این هزینه ها صورت می گیرد امتیازات ما بسیار بالا می آید اما در غیراین صورت هم در بخش استادیوم و هم در بخش پرونده حرفه ای ضرر می کنیم زیرا اگر باشگاه ها همه کارهایشان درست باشد اما ورزشگاه شان نمرهA نگیرد مجوز حرفه ای برایشان صادر نمی شود.

وی در این خصوص تاکید کرد: ورزشگاه تختی نور و جایگاه خبرنگاران، ورزشگاه اهواز اسکوربرد، نور و جایگاه خبرنگاران، ورزشگاه یادگار قم نور، ورزشگاه انقلاب کرج مشکل نور و... ایراداتی است که با هزینه های کم برطرف می شود. این یک عزم ملی می خواهد و باید همه مسئولان ورزش و استان برای اینکه سهمیه ایران بیش از این کم نشود، این مشکلات را برطرف کنند.

محمدی با بیان اینکه باشگاه ها باید در بخش افسر امنیتی هم اقدامات مدنظر AFCرا انجام دهند زیرا اگر مشکلی در ورزشگاه رخ دهد AFCمستقیما با باشگاه کار دارد، نه هیات فوتبال و فدراسیون در پایان گفت: کلاس توجیهی داوری چندی پیش برگزار شد که می بایست سرمربیان و کاپیتان ها در آن کلاس حضور یابند البته من مدارک آنها را صادر و در اختیار AFCقرار دادم اما غایبان باید در جلسه روز 27 شهریور حاضر شوند تا مدارکشان برای کسب پروانه حرفه ای باشگاه صادر شود.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...