نسخه چاپی

بصیرت بالا، مهمترین عامل پیروزی مردم در فتنه 88

امام جمعه موقت تهران گفت: امیدواریم دیگر مسئولی در نظام ما نباشد كه گول امریكا را بخورد و هنوز به امریكا دل بسته باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما،آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نقض برجام افزود: مقام معظم رهبری از همان روز نخست می فرمودند که من خوشبین نیستم.

وی گفت: چرا مسئولان این سخن را جدی نگرفتند و معظم له پیوسته می فرمودند که امریکا دشمن است و نباید به این دشمن اعتماد کرد چرا که او گول می زند، تعهد می کند و در وقت عمل عهد می شکند.

خطیب جمعه تهران ابراز امیدواری کرد: مسئولان از این پس بیدار باشند .

وی افزود: به حمد خدا برخی مسئولان رسما عذرخواهی کردند و گفتند ما گول وزیر خارجه امریکا را خوردیم و ان شاءالله دیگر مسئولی در نظام ما نباشد که گول امریکا را بخورد و امیدواریم مسئولی نباشد که با امریکا هنوز دلبسته باشد و یا اینکه امید داشته باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه باید به قدرت ها و امکانات درون کشور توجه فراوانی کرد ضمن انتقاد از بیکاری جوانان پراستعداد ایرانی گفت: باید با بهره گیری از این امکانات فراوان، مشکلات اقتصادی را خودمان حل کنیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رژیم آل خلیفه و آل سعود گفت: شرمتان باد؛ تا کی این همه جرم و جنایت و ظلم؟ بستن آب بر روی شیعیان، تیراندازی، حمله ددمنشانه و کشتن کودکان و زنان در یمن تا کی؟ بدانید ای غافلان که الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم، حکومت با کفر شاید بماند اما با ظلم نمی ماند.

وی افزود: ای رژیم آل خلیفه و آل سعود همین حالا حکومت نابود شده خود را ببینید و به خود آیید که نخواهید آمد.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در حلب گفت: به گفته برخی آقایان این فقط پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی فرهنگی و پیروزی اسلام بر کفر و حق بر باطل است و حامیان تروریست رژیم آل سعود ببینند و از غصه بمیرند.

وی در ادامه از مسئولان خواست مسئله اشتغال جوانان بیکار و توجه به قشرهای آسیب پذیر را جدی بگیرند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها فاجعه است و باید به مسئله فرهنگ و پیشرفت علم بیش از اینها بها داد.

خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: شما امین مردم هستید و این حکومت، امانتی در دست شماست و در قیامت پیوسته از این امانات سوال می شود؛ خود را برای جواب دادن آماده کنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردمی که در 9 دی 88 بصیرت خود را نشان دادند باید به ادامه این بصیرت همچنان اهمیت بدهند.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با گرامداشت فرارسیدن 9 دی افزود: 9 دی تحقیقاً یکی از ایام الله و روز تجدید پیوند ملت با ولایت و روز وحدت امت حول محور ولی امر و روز به خاک مالیدن بینی استکبار و عواملش و روز بیداری عده ای پس از گول خوردن است.

وی گفت: 9 دی روزی بود که مردم نشان دادند به قرآن وفادارند، خطرشناسند و برای دفع خطر تصمیم می گیرند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دشمن خارجی امید پیدا کرده بود که بتواند به نظام مقتدر اسلامی ایران ضربه بزند و قدرت طلبان داخلی هم مغرور شده بودند و تقلب در انتخابات را پرچم حملات ناجوانمردانه و وحشیانه خود قرار داده بودند.

وی گفت: هشت ماه درکشور به افساد پرداختند و اینک مردم پس از هشت ماه صبر و خون دل خوردن به خیابان ها آمدند و در 9 دی محشری به پا، و فتنه را با بصیرت خود خاموش کردند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: بصیرت به معنای تشخیص توطئه دشمن و بیداری و آگاهی و تصمیم و حضور به موقع و اقدام قاطع است و پیوسته مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و این بصیرت در 9 دی خودش را نشان داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سال 88 عده ای گول تبلیغات سران فتنه را خورده بودند اما در 9 دی بیدار شدند و فریاد مرگ بر فتنه گران سر دادند.

وی افزود: کسانی به آتش فتنه دامن زدند که سوابق خوبی در انقلاب داشتند و همین امر، خطر را دوچندان کرد و ناآگاهان را گول زد و به همین دلیل فتنه درون از جنگ برون با دشمن خطرناک تر است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: این اصحاب فتنه مگر نمی شنیدند که تبلیغات دشمن همراه با آنهاست؟ مگر نمی دیدند که امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خائن مردم را به ریختن در خیابان ها تشویق می کنند؟

وی با اشاره به اینکه معمولا در فتنه ها، حق و باطل ممزوج می شود و فتنه گران نمودی از حق ارائه می کنند تا مردم را به خود جذب کنند افزود: اما در فتنه 88 هیچ حقی دیده نمی شد و هرچه بود باطل بود و به همین دلیل به سرعت رسوا شدند و به اهدافشان نرسیدند.

خطیب جمعه تهران گفت: در این فتنه به اسلام، احکام اسلام، روزه و ماه رمضان، به امام و رهبری و از همه بالاتر به امام حسین (ع) جسارت شد و کاری که در این فتنه شد سابقه نداشت و یهود و نصارا و آتش پرست هم نکردند.

وی افزود: همه مردم در روز 9 دی به این خطر توجه پیدا کردند و به مردم خوبمان می گویم همانطور که در 9 دی به موضوع بصیرت که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود توجه کردید باز اهمیت دهید.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: نبود بصیرت، بنی اسرائیل را پس از عمری توحید، گوساله پرست کرد و به دست سامری، گمراه شدند.

وی افزود: این فتنه ها و این جنگ جمل و نهروان ها و این گوساله پرستی ها معلول فتنه است که پیوسته باید جلو چشمان ما باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...