نسخه چاپی

پوتین: هیچ‌یك از دیپلمات های آمریكایی را اخراج نمی‌‌كنیم

رئیس جمهور روسیه در واكنش به تصمیم آمریكا برای اخراج دیپلمات های روس، اعلام كرد كه كشورش به این اقدام پاسخ متقابل نخواهد داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پایگاه اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، ضمن تأکید بر اینکه تصمیم اخیرآمریکا برای اخراج 35 دیپلمات روسی از خاک خود، اقدامی دیگر در راستای آسیب زدن به روابط دو کشور است، گفت که روسیه قصد ندارد در واکشن به این اقدام آمریکا، هیچ یک از دیپلمات های آمریکایی حاضر در روسیه را اخراج کند.

پوتین، همچنین، گفت هرگز خودش را در سطح آمریکا پایین نمی‌آورد تا دیپلمات‌های آمریکایی را در تلافی این اقدام اخراج کند و طرح‌های دیگری برای پاسخ به آمریکا دارد. او، همچنین، تأکید کرد که با وجود این، مسکو از این حق برخوردار است تا برای پاسخ به تحریم‌های ضدروسی آمریکا اقداماتی را لحاظ کند.

سخنان پوتین در حالی مطرح می شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ آمریکا، روز جمعه به خبرنگاران گفته بود: «روسیه به تحریم های جدید آمریکا پاسخ خواهد داد».او با تأید بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره نحوۀ پاسخ به تحریم ها تصمیم خواهد گرفت، گفت: «وزارت امور خارجه پیشنهاد کرده است که 35 دیپلمات آمریکایی به عنوان شخصیت نامطلوب از خاک روسیه اخراج شوند و سفارت آمریکا در مسکو از استفاده از 2 مقر وابسته به خود، منع شود».

۱۳۹۵/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...