نسخه چاپی

دولت آینده "پاكستان" از آن حزب مردم است

رئیس جمهور سابق پاكستان و سرپرست حزب مردم گفت: با قدرت در انتخابات شركت می‌كنم و دولت آینده از آن حزب مردم خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از میزان، آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و سرپرست حزب مردم به عنوان یکی از قدرتمندترین احزاب سیاسی این کشور، اعلام کرد با قدرت در انتخابات شرکت می‌کند و دولت آینده از آن حزب مردم خواهد بود.

وی افزود: خواستار روابطی خوب و محکم تر با ایران هستیم و پروژه خط لوله واردات گاز همچنین واردات نفت از این کشور را تکمیل خواهیم کرد.

زرداری در سخنرانی مهمی در آرامگاه بی نظیر بوتو در ایالت سند رسما اعلام کرد: هم من و هم فرزندم بلاول بوتو زرداری در انتخابات سال 2018 با قدرت وارد صحنه رقابت انتخابات خواهیم شد و با پیروزی مقتدرانه در انتخابات، حکومت آتی پاکستان از آن حزب مردم خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت خط لوله گاز ایران-پاکستان گفت : حزب ما(حزب مردم پاکستان) زمانی که ریاست دولت را بر عهده داشت، قرارداد خط لوله گاز با ایران را امضا کرد و ما امروز از دولت نواز شریف می خواهیم این قرارداد را اجرا و طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان را تکمیل کند.

زرداری با اشاره به قرارداد پاکستان با قطر برای واردات گاز اِل.اِن.جی (گاز طبیعی مایع) از این کشور، در این خصوص نیز به انتقاد از دولت نواز شریف پرداخت و گفت: چرا پاکستان درشرایطی که می تواند سوخت و انرژی ارزان تر تهیه کند، بهای سنگینی را بابت تامین سوخت و انرژی مورد نیاز کشور می پردازد.

این نخستین سخنرانی آصف علی زرداری در گردهمایی بزرگ هواداران خود بعد از بازگشت 18 ماهه از تبعید خود خواسته به کشورش است .

بلاول‌بوتو نیز در این مراسم سالگرد ترور مادرش اعلام کرد: برای پذیرفته شدن مطالبات حزب مردم و پیروزی در انتخابات به سراسر پاکستان سفر می‌کند.

وی افزود: هرگز دیکتاتوری برای تصاحب قدرت سیاسی را تحمل نمی‌کنم و حزب مردم دوباره دموکراسی را در پاکستان احیا می‌کند.

بلاول بوتو گفت: چرا به گروه‌های ممنوع الفعالیت اجازه داده می‌شود که تجمعات سیاسی در پایتخت برگزار کنند، وزیر کشور باید به خاطر حمایت از چنین گروه‌هایی استعفا دهد.

وی افزود: نواز شریف نخست وزیر و چودهری‌نثار‌علی‌خان وزیر کشور باید به علت حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی برکنار شوند.

مطالبات حزب مردم از دولت به شرح زیر می‌باشد:

1- کمیسیون ویژه در پارلمان تشکیل شود که قدرت بازخواست همچنین محاکمه وزرا از جمله وزیر کشور را داشته باشد.

2- با تحقیقات شفاف تکلیف فساد مالی دولت (پانامالیکس) مشخص شود

3- همه ایالت‌ها باید به طور مساوی از مزایای کریدور اقتصادی چین و پاکستان بهره‌مند شوند.

4- سیاست خارجی پاکستان باید آزادانه و به دور از هر فشاری باشد که تعیین وزیر امور خارجه برای رسیدن به این هدف ضروری است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...