نسخه چاپی

ورود كمیسیون قضایی به موضوع كودك فروشی

نایب رییس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاكید بر ورود كمیسیون متبوع خود به منظور اتخاذ راهكاری برای جلوگیری از كودك فروشی، گفت: متاسفانه به دلیل فقر اقتصادی خانواده ها اقدام به فروش كودك می كنند.

به گزارش نما ، محمد کاظمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر فروش کودک حتی دربیمارستان ها، گفت: متاسفانه برای جلوگیری از این اقدام مذموم و ناپسند هیچ قانون و مجازاتی درقانون مجازات اسلامی وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود فقر مالی در جامعه، افزود: در شرایطی که گورخوابی در کشور اتفاق می افتد باید منتظر مسائلی مانند کودک فروشی نیز بود و همه این معضلات ناشی از فقر اقتصادی در خانواده ها است.

وی ادامه داد: در شرایطی که برخی افراد در جامعه نیازمند 20 هزار تومان هستند چطور می توان از عهده هزینه های یک کودک به لحاظ غذایی و پوشاک برآمد بنابراین جای تعجب نیست که دراین شرایط برای خانواده هیچ چاره ای جز فروش کودک و فرزند باقی نماند.

وی با بیان اینکه جامعه ما درحال حاضر کاملا بیمار است، تصریح کرد: داروی درد این جامعه رونق اقتصادی است که متاسفانه آثاری از آن به واقع درجامعه دیده نمی شود، ضمن اینکه دولت بنا به دلایل مختلف در بحث فقرزدایی، ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب و کار موفق عمل نکرده و مردم روزبه روز نسبت به گذشته فقیرتر می شوند.

کاظمی با بیان اینکه بیکاری و فقر درجامعه نسبت به گذشته کاهش نداشته است، گفت: به طور قطع والدین وقتی از عهده مخارج و هزینه های فرزند خود برنمی آیند به دنبال یک خانواده متمول برای واگذاری فرزند خود هستند و دراین شرایط پولی هم بابت فروش دریافت می کند.

کاظمی کودک فروشی را غیرشرعی و ناپسند خواند و ادامه داد: سیستم قانونگذاری کشور بایدبرای جلوگیری از این موضوع راهکارهای موثر اتخاذ کند یعنی در قانون مجازات اسلامی باید با تصویب یک ماده و یا یک تبصره فروش کودک به عنوان یک جرم قابل مجازات شدید درنظر گرفته شود البته کمیسیون قضایی هم در این مسیر اقداماتی را انجام خواهد داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه مجلس و دولت درتعامل با یکدیگر باید راه چاره ای برای رهایی از این معضلات اتخاذ کنند، افزود: باید بتوان با ایجاد یک شرایط آرام در جامعه تعامل بیشتری را با کشورهای دنیا داشت.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود آثارتحریم ها در کشور به عنوان یکی دیگر از دلایل معضلات اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه درطی 12 سال، تحریم های بسیاری بر کشورمان تحمیل شد که صنایع کشاورزی، درمان و حمل و نقل هوایی کشور را دچار مشکلاتی زیاد کرد، هرچند که با وجود توافق هسته ای هنوز برخی مشکلات در کشور وجود دارد که رفع آنها نیازمند زمان بسیاری است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...