نسخه چاپی

آموزش مجریان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم

استاندار تهران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای متولیان انتخابات آتی گفت: تغییر استانداران خللی در ضوابط انتخابات ایجاد نمی‌كند.

فارس نوشت:

مرتضی تمدن در حاشیه مراسم گردهمایی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که در وزارت کشور برگزار شد، در تشريح آمادگي وزارت کشور براي برگزاری انتخابات یازدهم تصریح کرد: از هم‌اکنون باید آموزش متولیان، مجریان و برگزار کنندگان در دستور کار باشد. وی همچنین به فراهم کردن مبانی آموزش همگانی و عمومی مقررات و قوانین مربوط به انتخابات اشاره کرد و گفت: باید بسته‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی تهیه و تدوین شود که بخش عمده‌ای از این موارد به صورت متمرکز در وزارت کشور در حال انجام است. بخشی از این موارد نیز توسط استانداری‌ها باید صورت گیرد؛ به ویژه اینکه در حوزه آموزش‌ها دوره آموزشی و آماده کردن مجریان و دست‌اندرکاران باید شرایط را فراهم کرد.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
· برابر زمانبندی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور ورود خواهیم کرد. طبیعی است که اطلاع‌رسانی قبل از آن انجام شود؛ ما در حال حاضر بسته‌های آموزشی و قوانین مرتبط را استخراج و آماده می‌کنیم که متعاقب آن آموزش مجریان و دست‌اندرکاران و قوانین را آغاز خواهیم کرد.
· امور مربوط به آموزش‌ها و قوانین اموری نیست که بستگی به شخص و فرد داشته باشد بلکه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط به انتخابات تدوین و آماده شده و بخشی از آن موجود و بخش دیگر نیز موجود خواهد شد، از این رو قائم به شخص نیست و یک مجموعه و سیستم منسجم است که مورد تدریس و آموزش قرار می‌گیرد.
· اگر نسبت به قوانین وقوف باشد، حقوق بیت‌المال ضایع نمی‌شود و دست‌اندازی به اراضی ملی حقوق دولت در حوزه‌های مختلف صورت نخواهد گرفت.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...