نسخه چاپی

روسیه خواستار حمایت شورای امنیت از آتش بس سوریه شد

روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا حمایت خود را از آتش بس شكننده در سوریه اعلام كند.

به گزارش نما، به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل نشست یک ساعته ای را پشت درهای بسته برگزار کرده است تا قطعنامه پیشنهادی در خصوص حمایت از آتش بس اعلام شده از سوی روسیه و ترکیه را مورد بررسی قرار دهد.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران تاکید کرد: قرار است رای گیری درباره این قطعنامه اوایل وقت امروز شنبه انجام شود، گرچه برخی اعضای شورای امنیت خواستار اصلاحاتی در پیش نویس آن شده اند و احتمالا بخش هایی از این قطعنامه بازنگری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور می کنم توصیه های ارائه شده برای اصلاح بخش هایی از این قطعنامه، به آسانی در پیش نویس آن لحاظ خواهد شد.

هنوز به درستی معلوم نیست که آیا این قطعنامه در شورای امنیت تصویب خواهد شد یا نه. یک دیپلمات غربی در این باره گفت: متن پیشنهادی طی شب گذشته به دقت مطالعه شده است.

چورکین در پاسخ به سئوالی درباره مذاکرات صلح که قرار است در شهر آستانه برگزار شود و اینکه آیا این مذاکرات با گفتگوهایی که قرار است در فوریه در شهر ژنو با حضور استفان دی میستورا برگزار شود، رقابت خواهد کرد، گفت: هیچ تعارضی بین مذاکرات ژنو و مذاکرات آستانه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تاکنون 7 گروه شبه نظامی با 60 هزار نیرو، به مذاکرات پیوسته اند و از پیوستن سایر گروه ها نیز استقبال خواهد شد. همه کسانی که واقعا خواستار ورود به مذاکرات جدی با دولت هستند، کسانی که خودشان را معارض می دانند ولی آماده ورود به مذاکرات جدی با دولت هستند، از ورود آنها با مذاکرات آستانه استقبال می کنیم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...