نسخه چاپی

جزئیاتی از گفتگو وزیر سابق اطلاعات با رئیس دانشگاه الازهر با موضوع فتنه

حجت الاسلام مصلحی جزئیات دیدارش با «احمد طیب» را در زمان مسئولیت‌ خود در وزارت اطلاعات تشریح كرد.

به گزارش نما، حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس شب گذشته(جمعه10 دی) در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در جمع نمازگزاران مسجد شهید بهشتی منطقه 14 تهران در سخنانی با بیان اینکه نگاه به تاریخ و گرفتن عبرت نقش کلیدی در مسیر رشد و تعالی بشر دارد، اظهار کرد: ایجاد فتنه سبب به بوجود آمدن حماسه عاشورا شد و موجب شد تا این واقعه و قیام امام حسین(ع) زنده نگه داشته شده و به آن پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره حماسه 9 دی، گفت: ملت ایران در حماسه 9 دی به فتنه گران فهماندند که فهم و شعور فتنه را ندارند.

حجت الاسلام مصلحی توجه و بررسی اعماق فتنه 88 را مهم عنوان کرد و گفت: در فتنه 88 سفارت انگلیس به بیش از 250 نفر در سطح کشور ماموریت داده بود تا با خط دهی به نخبگان اهداف خود را از طریق آنها پیاده سازی کند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به انتخابات سال 96 تصریح کرد: دشمن از هم اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده به دنبال طراحی فتنه جدیدی است اما در این فتنه اشتباهات و خطاهای فتنه قبلی را شناسایی کرده تا به خوبی در ایجاد‌ آن عمل کند.

وی افزود: دشمن در تجزیه و تحلیل خود از فتنه 88 پی برده که طبقه متوسط به پایین در کف خیابان حضور نداشت، به همین خاطر در صدد فعالیت بر روی این سطح از جامعه است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه اگر فتنه 88 به درستی بررسی و تجزیه و تحلیل نشود در انتخاب راه صحیح دچار مشکل می‌شویم، تاکید کرد: دشمن در طراحی خود در صدد این است که حالت را در بین مسئولین و مردم ایجاد کند که آنها دچار اشتباه محاسباتی شوند و همچنین برای مردم فضایی را بوجود بیاورد تا در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح دچار اشتباه شوند.

وی افزود: یکی از این اقدامات، آن است که با تهدید نظامی باعث شود مسئولین، نخبگان و مردم در تصمیم گیری دچار اشتباه شوند و در همین مسیر عده‌ای در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود برای انتخاب می‌گویند برجام جنگ را از کشور دور کرد اما ما 38 سال با استکبار در حال جنگ هستیم و آن را به زانو درآورده و در دفاع مقدس با هزینه ای که دادیم این امنیت و عزت را به دست آوردیم که موجب شده دشمن نتواند امنیت ما را خدشه دار کند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مدیریت رهبری در فتنه سال 88 پوزه آمریکا را به خاک مالید،گفت: بنده در دیداری که در سال 88 و در جریان وقوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی با «احمد طبیب» رئیس وقت دانشگاه الازهر مصر داشتم وی اعتراف کرد که شما در مذهب و کشورتان، ولی فقیهی دارید که به بهترین وجه انقلاب اسلامی را هدایت می‌کند و در سال 88 ولی‌فقیه شما به بهترین وجه کشور را مدیریت کرد و پوزه آمریکا را به خاک مالید.

مصلحی در ادامه با اشاره به بحث نفوذ و اینکه عد‌ ای در این نفوذ سعی در از بین بردن گفتمان و اصطلاحات انقلاب را دارند، اظهار کرد: کلمه استکبار از اصطلاحات انقلاب اسلامی است که وقتی مسئولی از این کلمه استفاده می‌کند مفهوم آن است که باید با استکبار مقابله کرد اما در این چند سال اخیر مسئولین از کلمه ایالات متحده آمریکا و قدرتهای بزرگ استفاده می‌کنند و این به معنی از بین بردن نظام فکری انقلاب است و این مفهوم را دارد که مردم باید به آمریکا به چشم یک کدخدا برای حل مسائل نگاه کنند که این طراحی دشمن است و سعی در تحت ثاتیر قرار دادن نخبگان دارد.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...