نسخه چاپی

سازمان انرژی اتمی مكلف به تدوین طرح مقابله با شرایط اضطراری تأسیسات هسته‌ای شد

نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه سازمان انرژی اتمی را مكلف كردند با رعایت اصول پدافند غیرعامل نسبت به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای اقدام كند.

به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده 51 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در راستای اجرا و پیشبرد سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه و اقتصاد مقاومتی، سازمان انرژی اتمی مکلف شد با رعایت اصول پدافند غیرعامل نسبت به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای با همکاری سازمان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و سازمان پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام و به تصویب شورایعالی امنیت ملی برساند.

طبق تبصره این ماده، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیز مکلف شدند نسبت به اجرای آن متناسب با شرایط داخلی و بیرونی نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای با راهبری و نظارت سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان پدافند غیرعامل اقدام کنند

همچنین مقرر شد در خصوص روستاهای هلیله و بندرگاه مجاور نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس ضوابطی که توسط وزارت کشور و سازمان انرژی اتمی تدوین می‌شود، تعیین تکلیف شود.

وکلای ملت با 149 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از 203 نماینده حاضر در صحن علنی، این ماده را به تصویب رساندند.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...