نسخه چاپی

افزایش 56درصدی تلفات پلیس آمریكا نسبت به 2015

طبق آخرین آمار ارائه شده تعداد تلفات نیروی پلیس آمریكا در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ با ۵۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

به گزارش نما، آمار تلفات نیروی پلیس آمریکا در سال 2016 میلادی به 135 کشته افزایش یافته و به سطحی بی‌سابقه در پنج سال اخیر رسیده است.

به گزارش سازمان مردم‌نهاد آمریکایی موسوم به «صندوق یادبود افسران پلیس ملی» (NLEOMF)، آمار تلفات سالانۀ نیروی پلیس آمریکا در 2016 میلادی 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

شمار نیروهایی که بر اثر اصابت گلوله کشته شده‌اند نیز امسال با 56 درصد افزایش از 41 کشته در سال گذشته (2015) به دست‌کم 64 کشته در سال جاری میلادی رسیده است.

همچنین دست‌کم 21 افسر پلیس در حملات غافلگیرانه و ناگهانی جان داده‌اند.

این در حالی است که احساسات ضد پلیس در میان مردم آمریکا، به خاطر برخورد خشونت‌آمیز و استفادۀ بیش‌ازحد از زورعلیه اقلیت‌ها افزایش یافته است.

صندوق یادبود افسران پلیس ملی در گزارشی دیگر اعلام کرده است شمار تلفات پلیس که در حملات کمین و غافلگیرانه در آمریکا جان باخته‌اند، از سال گذشته تاکنون، تا 300 درصد افزایش داشته است.

در ماه جولای، بعد از تیراندازی مرگبار نیروی پلیس آمریکا به دو مرد سیاه‌پوست در دو رویداد جداگانه، پنج افسر پلیس در دالاسِ تگزاس و ده روز بعد، سه افسر پلیس در باتون روگِ لوئیزیانا، براثر اصابت گلوله کشته شدند.

نیروی پلیس ایالت تگزاس با 17 کشته، بیشترین آمار تلفات را در سال جاری میلادی متحمل شده است، درحالی‌که کالیفرنیا با 10 کشته در ردیف دوم قرار دارد.

این در حالی است که به گفتۀ تد میلر، از «بنیاد تحقیق و ارزیابی اقیانوسیه»، شمار افرادی که توسط نیروی پلیس آمریکا کشته و یا زخمی می‌شوند، به‌طور قابل‌توجهی بالا رفته است، به‌طوری‌که در هرروز به‌طور میانگین، سه نفر جان داده و 150 تن زخمی و در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند.

بنا به تحقیقات بنیاد میلر، حدوداً 55 هزار و 400 نفر در سال 2012 میلادی توسط نیروی پلیس در آمریکا کشته و یا زخمی شده‌اند.

ماه جاری میلادی (دسامبر 2016)، مرگ التون استرلینگ و فیلاندو کاستایل، دو آمریکایی آفریقایی‌تبار که در رویدادهای جداگانه، به ترتیب در ایالت مینه سوتا و لوئیزیانا، به دست نیروی پلیس کشته شدند، بار دیگر اعتراضات و احساسات ضد پلیس را در میان مردم آمریکا برانگیخت.

در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ این دو سیاه‌پوست، فعالان جنبش ضد نژادپرستی موسوم به «زندگی سیاهان اهمیت دارد»، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور برگزار کردند.
منبع: تسنیم
0

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...