نسخه چاپی

سیاست از ابن تیمیه و وهابیت تا تروریسم

روزنامه مصری الیوم در مقاله‌ای نوشت: واقعیت این است كه تروریسم كنونی كه دنیا را هدف قرار داده، نتیجه فتاوای ابن تیمیه و بعد از آن متحدان و یارانش از ابن قیم الجوزیه گرفته تا شاگردش عبدالوهاب و وهابیت با پشتیبانی آل سعود است.

به گزارش نما، روزنامه مصری المصری الیوم در بخش نهم از سلسله مقالات خود به قلم عادل نعمان با عنوان «سیاست از ابن تیمیه و وهابیت تا تروریسم» با اشاره به مقالات قبلی‌اش در تعریف کافر نزد ابن تیمیه و اطلاق کافر بر هر غیرمسلمان و استناد کلیه گروه‌های سلفی و افراطی به فتواهای ابن تیمیه در ورود به جنگ و حلال شدن جان و مال کافران می‌نویسد: واقعیت قطعی این است که تروریسم کنونی که شرق تا غرب جهان را هدف قرار داده، نتیجه فتاوای ابن تیمیه و بعد از آن متحدان و یارانش از ابن قیم الجوزیه گرفته تا شاگردش محمد بن عبدالوهاب و وهابیت با حمایت و پشتیبانی آل سعود است.

نویسنده با استناد به تفسیر به رای اشتباه وهابی‌ها از آیات قرآنی، این سوال را مطرح کرده که چنین فتواهایی موجب بوجود آمدن چه چیز می‌شود؟ و چگونه می‌شود که سرقت اموال غیرمسلمانان و کافران با جهاد حلال می‌شود و چگونه تجاوز به زنان تحت عنوان جهاد نکاح برای تشویق و راسخ شدن عزم مجاهدان و برآوردن نیازهای جنسی آنها مباح می‌شود تا قدرتشان برای جهاد قبل از رفتن به بهشت و دیدار با حور العین تقویت شود؟ چه جرم‌ها و جنایاتی که با توسل به چنین فتواهایی مرتکب شدند؟!
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...