نسخه چاپی

وزیر خارجه سوریه امروز به تهران می‌آید

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به منظور رایزنی و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود تا ساعاتی دیگر وارد تهران می‌شود.

به گزارش نما، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به منظور رایزنی و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود تا ساعاتی دیگر وارد تهران می‌شود.

وی در این سفر یک روزه درباره آخرین اوضاع سوریه با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

آتش‌بس با توافق ترکیه و روسیه از ساعت یک و ۳۰ بامداد روز جمعه در سوریه در حال اجراست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پنجشنبه نهم دی ماه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات سوریه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.‌

در این تماس، طرفین از برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه استقبال و بر ادامه مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی داعش و النصره و متحدین آنها تاکید کردند.

وزرای خارجه ایران و روسیه توافق کردند که در چارچوب همکاری سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای برگزاری گفت‌وگوهای دولت و معارضه سوریه در آستانه قزاقستان هماهنگی و رایزنی مستمر داشته باشند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز هفته گذشته در تماسی تلفنی با ظریف درباره سوریه و ابعاد انسانی بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

۳۰ آذر ماه و در پی تحولات اخیر در حلب نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برگزار و در پایان بیانیه مشترکی در هشت بند به توافق سه طرف رسید.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...