نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

دولت موضوع فیش های حقوقی را توجیه نكند

عکس خبري -دولت در افشاي درآمدهاي ميلياردي آدرس غلط مي‌دهد/ دولت موضوع فيش هاي حقوقي را توجيه نکند

مردم حقوق های نجومی را می بینند، زد و بند در صندق ذخیره فرهنگیان را درك می كنند، لذا دولت بیاید و برای حل این مسائل اقدام كند نه آنكه توجیه كند

رئیس جمهور در سخنانش در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت به بحث مبارزه با فساد اقتصادی به طور ویژه پرداخت و مطابق روال چهار سال گذشته دولت گذشته را متهم کرد که در افزایش اختلاس و ارتشاء نقش مهمی داشته و برای مبارزه با آن قدمی برنداشته است و به طور مشخص پرونده متهم نفتی را به عنوان نمونه مطرح کرد. اما در بین سخنان رئیس دولت تدبیر و امید یک نکته بسیار بارز می نمود و آن عبور از کنار فسادهای مهمی چون حقوق نجومی و پرونده اختلاس 8000 میلیاردی بود که در دولت خودش اتفاق افتاده است. اینکه چرا رئیس جمهور همچنان بر اصرار دارد همه ناکامی های خود را بر دوش عملکرد دولت گذاشته بگذارد سبب شد تا نظر یک کارشناس مسائل سیاسی را در این باره جویا شویم.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتخاباتی خواندن این استراتژی دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور اظهار داشت: در قرآن کریم هم داریم که می فرماید:" بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَة- وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَهُ" بدین معنی که انسان خود بر نفس خویش بصیرت دارد و آگاهست هر چند در ظاهر براى خود عذرهائى بتراشد، حکایت دولت یازدهم دقیقا ً مطابق با همین آیه الهی است. می دانند چه می کنند هرچند همه خطاها و اشتباهاتشان را به دولت گذشته حواله می دهند.
لاله افتخاری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان اینکه برخی مواقع مسئولان دولت و حتی شخص رئیس جمهورهم به ناکارآمدی خود معترفند، گفت: اینکه آقای روحانی چه فرافکنی کنند و ناکارآمدی ها را به دولت گذشته حواله دهند و آدرس اشتباه به مردم بدهند و چه چیزی هم نگویند، باز مردم بصیر و آگاه کشور، خود با تحلیل درست همه چیز را می دانند و از علل وضع موجود که بر اثر ناکارآمدی مدیران بوجود آمده اطلاع دارند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه انتظار به حق مردم این است که با آن ها صداقت داشته باشند و اطلاعات درست بدهند، افزود: البته دولت اگرچه بعضا ً اقدام به ارائه داده های نادرست به مردم می کند اما باز هم مردم خود با تحلیل واقع بینانه منشاء مسائل را درک می کنند، لذا بهتر است دولت صادقانه با مردم برخورد کند و به اشتباهاتش اعتراف کند و درصدد جبران اشتباهاتش برآید، چرا که این آدرس غلط دادن برای دولت مثمر ثمر نخواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم به وجود فسادهای مهمی در دولت یازدهم چون حقوق های نجومی و پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این ها به عینه در جامعه قابل مشاهده است و با روپوشانی، مسئله حل نمی شود. مردم حقوق های نجومی را می بینند، زد و بند در صندق ذخیره فرهنگیان را درک می کنند، لذا دولت بیاید و برای حل این مسائل اقدام کند نه آنکه توجیه کند.
وی در پاسخ به این سئوال که رئیس جمهور معتقد است نباید فسادهای رخ داده را در بوق و کرنا کرد چراکه باعث می شود فساد در جامعه عادی شود نیز اظهار داشت: ممکن است که با بزرگ کردن فسادهای رخ داده در جامعه بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه گسترش پیدا کند، اما اینکه مسئولان دولت تدبیر و امید آن جا که به نفع خودشان است سکوت کنند و دم از فسادهای رخ داده نزنند و مدعی شوند که با این کار جامعه آسیب می بیند اما اگر فساد مربوط به دولت گذشته است همه باید بفهمند و با صدای بلند آن را اعلام کرد، این چیزی جزء نگاه دوگانه نیست که باعث سلب اعتماد مردم می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...