نسخه چاپی

راز قبوض نجومی گاز كشف شد

قبوض جدید ارسال شده گاز با بند جدیدی همراه است كه اعلام می‌كند:« مشترك گرامی با توجه به مصوبه قانون بودجه سال 95، تعرفه فروش گازبهای خانگی از تاریخ 95/07/03 الی تاریخ 95/08/03 براساس نرخ مصوب 1500 ریال به ازای هر متر مكعب گاز محاسبه می شود.

به گزارش نما، مدتی است برخی از مصرف کنندگان گاز در بخش خانگی از افزایش یکباره قیمت گاز بها گلایه مند هستند و اعلام می کنند قبض گازی که در گذشته برایشان به رنگ سبز می آمد و قیمت کمی را بابت گاز پرداخت می کردند در قبوض جدید به یکباره چندبرابر شده است.

این در حالی است که در انتهای قبوض جدید گاز بندی اضافه شده که می‌گوید: « مشترک گرامی با توجه به مصوبه قانون بودجه سال 95، تعرفه فروش گازبهای خانگی از تاریخ 03/07/95 الی تاریخ 30/08/95 براساس نرخ مصوب 1500 ریال به ازای هر متر مکعب گاز محاسبه می گردد».

پیگیری حاکی از ان است که ظاهرا با ابلاغیه هیئت دولت قیمت هر متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در مدت ابتدای فروردین ماه تا پایان آبان ماه که پیشتر براساس جدول و پلکان مصرف تعیین می شد از تاریخ 3 مهر ماه سال 95 با نرخ ثابت هر متر مکعب 150 تومان محاسبه می شود.

مدیرشرکت گاز استان تهران در همین رابطه گفت: همه بخشهای مصرف کننده گاز مانند صنایع، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و غیره قیمت گاز بهایی که پرداخت می کردند ثابت بود اما با این ابلاغیه هیئت دولت بخش خانگی و تجاری نیز نرخ گاز بهایشان در مدت 8 ماه گرم سال نیز ثابت و در مدت 4 ماه سرد سال یعنی از بتدای آذرماه تا پایان اسفند ماه براساس پلکان تعیین خواهد شد و مشترکین باید گاز بهای خود را براساس فرمول پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه در قبوض تاریخ سوم مهر ماه مندرج شده است اما از ابتدای فروردین ماه سال جاری لازم الاجرا است که در تاریخ مهرماه اجرایی شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: این موضوع مختص به تمام مصرف کنندگان گاز در کل کشور است و تنها شامل استان تهران نمی شود.

این گزارش حاکی است ظاهرا این تصمیم به دلیل کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در مدت گرم سال اخذ شده است.

قیمت گاز در فصل سرد سال در 4 اقلیم و 12 پله تعیین می شود که حداقل قیمت به ازای هر متر مکعب گاز 41 تومان و حد اکثر قیمت نیز 483 تومان تعیین شده است.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...