نسخه چاپی

بهانه جدید معارضان سوری برای نقض آتش بس

گروه‌های معارض سوریه با بیان اینكه دولت سوریه نسخه آتش‌بس جدای از آنچه كه آنها امضا كردند، در اختیار دارد، اعلام كردند كه روسیه در برابر این مساله مسئول است.

به گزارش نما، گروهک‌های وابسته به گروهک «ارتش آزاد سوریه»، امروز در بیانیه‎ای تاکید کردند که آنچه آنان به عنوان متن آتش‌بس امضا کرده‌اند با آنچه دمشق امضا کرده، تطابق کامل ندارد.

ارتش آزاد می‌گوید در توافقنامه امضا شده بین آنها و دولت روسیه در تاریخ 29/12/2016 آمده است: «دولت سوریه سند مشابه را امضا خواهد کرد تا اینکه با اظهارات پشت سر هم مسئولان روس غافلگیر شدیم که در آن توافقنامه را تفسیر کردند؛ به گونه ای که خلاف آن چیزی است که توافق و امضا کردیم.»

در ادامه بیانیه ارتش آزاد آمده است که «نسخه ای که دولت سوریه آن را امضا کرده است با نسخه توافقنامه‌ای که در دست گروه‎های معارض است، تفاوت دارد و علاوه بر آن چند نکته اصلی و غیرقابل گفت‌وگو از آن حذف شده است.»

ارتش آزاد در بیانیه خود افزود: «نقض آتش بس توافق شده در چندین منطقه از جمله شهرک «وادی بردی» که هدف حملات نیروهای سوری و ایرانی قرار می‌گیرد، همچنان ادامه دارد».

گروه‎های مسلح وابسته به ارتش آزاد در بیانیه مذکور چند نکته را بیان کردند:

1. «دولت سوریه به نقض آتش بس و بمباران مناطق تحت سیطره گروه‌های معارض که بر سر آن توافق شده است، ادامه می‌دهد».

2. هرگونه استثناء در داخل توافقنامه آتش بس را رد می‌کنیم و وجود استثناءات در توافق خلل ایجاد می‌کند.

3. ما بر اساس آتش بس فراگیر به طور کامل به آتش‌بس پایبند هستیم و هیچ منطقه‌ای مستثنی نیست.

4. ما فقط به آن چیزی پایبند خواهیم بود که در توافقنامه امضا شده است.

5. از شورای امنیت می‌خواهیم که مسئولیت توافق صورت گرفته بین ما و نمایندگان دولت سوریه را بپذیرد.

در پایان بیانیه نیز از دولت ترکیه به دلیل تلاش برای «تحقق واقعیت بهتر برای سوری‌ها و حمایت از مساله آنها» تقدیر شده است.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...