نسخه چاپی

هلاكت 27 داعشی در جریان عملیات سپر فرات

ارتش تركیه امروز با صدور بیانیه‌ای از كشته شدن 27 تروریست داعشی در جریان عملیات سپر فرات در منطقه «الباب» سوریه خبر داد.

به گزارش نما، ارتش ترکیه امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن 27 تروریست داعشی توسط نیروهای ارتش در جریان عملیات پاکسازی مرزهای ترکیه از تروریست‌ها موسوم به عملیات «سپر فرات» در شهر الباب سوریه خبر داد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، ارتش ترکیه در جریان این عملیات 172 موضع متعلق به تروریست‌ها را بمباران کرد و همین امر امکان انجام مأموریت زمینی نیروهای عملیات ویژه را فراهم کرد.

علاوه بر این، در جریان حملات هوایی هواپیماهای ترک در مناطق «سفلانیه»، «کبرالمکری»، «بزاگاه»، «تادف» و «ابوجبار»، دفتر مرکزی تروریست‌ها و 12 ساختمان که به عنوان انبارهای مهمات تروریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تخریب شد.

علاوه بر این، در جریان این عملیات‌ها سه نیروی گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز کشته و دو نفر مجروح شدند و تیم‌های خنثی‌سازی بمب 2556 ماده منفجره دست‌ساز و 42 مین را در مناطق پاکسازی‌شده از داعش از زمان آغاز این عملیات‌ها خنثی کردند.

مداخله نظامی ترکیه در جنگ داخلی سوریه با عنوان عملیات «سپر فرات» از تاریخ 24 دسامبر 2016 از منطقه غربی رود فرات و بین مرز ترکیه-سوریه آغاز شده و شورشیان مورد حمایت ترکیه توانستند ابتدا با تصرف مناطق تحت کنترل داعش به جرابلس نفوذ و آن را تصرف کنند.

ارتش ترکیه مدعی آنست که از زمان آغاز عملیات سپر فرات، 1600 تروریست را در شمال سوریه کشته است اما دقیقا مشخص نکرده که منظور از تروریست فقط عناصر داعش است یا نیروهای کُرد حزب دموکراتیک سوریه و یگان مدافع خلق هم در این آمار حساب شده‌اند.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

تاکنون حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر فرات را برای ایجاد یک منطقه حائل 5هزار کیلومتر مربعی ادامه خواهد داد. اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...