نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از جشنواره مردمی عمار:

تزریق نفس تازه به روح هنر انقلاب اسلامی در جشنواره مردمی عمار

عکس خبري -تزريق نفس تازه به روح هنر انقلاب اسلامي در جشنواره مردمي عمار

مستند ساز برتر جشنواره فیلم عمار گفت: فرصتی خوبی در جشنواره عمار برای جوانان پدید آمده است تا با سوژه یابی های بی نظیر خود داشته ها و دستاوردهای انقلاب را به رخ بیگانگان بكشند.

محسن اردستانی مستند برتر جشنواره فیلم عمار که جایزه ویژه ننه عصمت جشنواره هفتم را آن خود کرد، در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:وقتی که یک مستند درباره علت خشکسالی در جنوب کرمان ساختم و از این مستند درجشنواره عمار مورد استقبال واقع شد ، این موضوع برای فیلمسازی جوانی مثل من روحیه و انگیزه بخش بود.
این مستند ساز در خصوص ورودش به عرصه مستد سازی گفت: از سال 88 و همزمان با آغار فتنه در آن سال با ساخت وبلاگ وارد فضای فرهنگی شدم و پس از بازخورد خوب وبلاگم در فضای مجازی، در سال ۸۹ با دنیای وبلاگ خداحافظی کردم و به مستندسازی روی آوردم؛ برای من هم دست گرفتن بیل، دوربین و اسلحه هیچ فرقی نمی کرد و از این رو تصمیم گرفتم تا هر کجا که جبهه مقاومت نیازداشته باشد ، حاضر می شوم.
وی ادامه داد : از این رو بود تصمیم گرفتم تا به عراق بروم و در کنار مدافعان حرم مستند تهیه کنم،بعد از آن هم به در سوریه 4 مستند در خصوص رزمندگان مدافع حرم تهیه کردم حالا هم فرصتی خوبی در جشنواره عمار برای جوانان پدید آمده است تا با سوژه یابی های بی نظیر خود ،داشته ها و دستاوردهای انقلاب را به رخ بیگانگان بکشند.
وی گفت: حضورم در عمار به سومین دوره جشنواره بر می گردد، در سال پنجم جشنواره مردمی فیلم عمار هم برای اولین بار موفق به دریافت فانوس شدم ، و در ششمین دوره جشنواره دو لوح تقدیر دریافت کردم.
عقابی مستند ساز دیگری که درجشنواره فیلم عمار برگزیده دو نماهنگ ارغوان و از اربعین تا اربعین شد و فانوس این بخش را از آن خود کرد ،در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: گرفتن فانوس جشنواره عمار افتخار بزرگی برای من است ،من به عنوان یک فیلمساز زمانی که یک اثر خوبی می سازم ،آن اثر تاثیر خوبی بر جامعه می گذارد ،از این رو حضور و ارائه اثر در عمار انگیزه ام را دو صد چندان کرده است
رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار در خصوص آثار این دوره از جشنواره گفت:بعد از فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه ، در حدود 2960 اثر به به جشنواره عمار ارسال شد که ما شاهد افزایش 500 اثر در این دوره نسبت به دوره قبل هستیم .
منفرد در خصوص آثار بخش های جشنواره عمار گفت: در بخش فیلم 1300 اثر، در بخش مستند 610 فیلم، 220 نماهنگ، 270 فیلم داستانی، 164 پویانمایی و انیمیشن و 47 اثر در بخش برنامه تلویزیونی به دبیرخانه ارسال شد.
در یک جمع بندی کلی می توان گفت،از هفت سال سال گذشته تا کنون جشنواره عمار حرکت و فرصتی برای بازسازی رمز پیروزی انقلاب اسلامی ،یعنی احساس مسئولیت انقلابی و اعتماد به نفس آن را تعبیر کرد .
وی افزود: حجم قابل توجهی از مستند سازان و فیلمسازان جوان در حوزه های داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم کوتاه آثار خودشون را ارائه کرده اند ،که به فراخور مسایل اجتماعی و سیاسی روز و همچنین رخدادهای فرهنگی آثاری به روزتولید شده است . مقاومت ،انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس ،موضوع سوریه و حضور مدافعان حرم در مبارزه با گروه های تکفیری در کشور سوریه و عراق ، بیداری اسلام، تاریخ معاصر و جنگ نرم ،از جمله موضوعات جشنواره مردمی فیلم عمار است .
علاوه بر تهران در شهرها ، روستاها و محله های مختلف فیلم های جشنواره مردمی عمار در حال کران است . موضوعی که در واقع یکی از ویژگی های منحصر به فرد جشنواره مردمی فیلم عمار است که حتی در دورافتاده ترین مناطق کشور هم امکان نمایش فیلم ها در مدارس ، مساجد، پایگاههای بسیج ودانشگاهها فراهم شده است .
در حدود بیش از 3000 نقطه از کشور فیلم های این جشنواره نمایش داده می شوند .
گفتنی است که محل برگزاری هفتمین جشنواره مردمی عمار سینما فلسطین تهران است . این جشنواره تا 17 میزبان علاقه مندان است .
اکران فیلم های جشنواره برای عموم مردم رایگان است .

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...