نسخه چاپی

احدیان:دولت تدبیر و امید دولت حرف و وعده است

مدیر مسئول روزنامه خراسان با تأكید بر اینكه می‌توان دولت فعلی را دولت حرف و وعده نامید، گفت: نیاز به یك تغییر اساسی داریم تا بتوانیم كارآمدی جمهوری اسلامی را در حوزه اقتصادو معیشت نشان دهیم.

به گزارش نما، محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان درخصوص مهمترین مشکلات کشور اظهار داشت: مسئله اصلی که هم‌اکنون با آن روبرو هستیم، وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور است.

وی افزود: این مسئله اگر که در فاصله کوتاهی رو به حل شدن نرود و به شکلی در مردم امید ایجاد نکند، دچار مشکلات جدی در کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی می‌شویم.

مدیر مسئول روزنامه خراسان با بیان اینکه برای حل این مشکلات نیاز به یک دولت کارآمد داریم، افزود: دولتی که بتواند با تمرکز بر این مسئله و نه مسائل دیگر و با نگاه حل کردن مسائل و مشکلات، برنامه‌ریزی و اقدام کند و آن را به نتیجه برساند؛ به شکلی که در مردم ایجاد امید برای حل شدن معیشت و اقتصاد، ملموس شود.

احدیان تصریح کرد: مشکلی که ما داریم، این است که دولت فعلی به طور مشخص در این موضوع بسیار ناکارآمد است و می‌توان آن را دولت حرف و وعده نامید؛ حرف و وعده زیاد زده شده اما نتیجه، عمل و کارآمدی کمتر دیده شده است.

وی ادامه داد: در هر موضوعی که ما ورود کرده و کارنامه دولت را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مسئله جدی است. گورخوابی، احتمال اتفاقش در یک کشور چند ده میلیونی، ممکن است اما اگر دولتی اهل عمل باشد، نه دولت حرف، به جای اینکه انتقاد کند، برنامه‌ریزی کرده و مسئله را حل می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه خراسان افزود: این نشان می‌دهد که به یک تغییر اساسی نیاز داریم تا وارد یک عرصه‌ای شویم که بتوانیم در آن کارآمدی جمهوری اسلامی را در حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال به مردم نشان دهیم.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی درگیر کردن بدنه اجتماعی تمرکز کرده است

احدیان با اشاره به اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: این اولین بار بعد از حزب جمهوری اسلامی است که ما وارد یک عرصه سیاست‌ورزی می‌شویم که در آن بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب که مردم باشند، مهم می‌شوند؛ یعنی مردمی که به یک مسیر باور دارند، مهم می‌شوند.

وی ادامه داد: حزب جمهوری اسلامی یک حزب فراگیر بود که در دانشگاه، مسجد و ... بدنه اجتماعی داشت. ما الان نیاز داریم که بدنه اجتماعی را درگیر کرده و آنها را به بازی بگیریم. به آنها شخصیت داده و از آن استفاده کنیم. جبهه مردمی روی این موضوع تمرکز کرده و امیدواریم منشأ تحول در فرآیند سیاست‌ورزی شود.

مدیر مسئول روزنامه خراسان در خصوص اهمیت رویکرد انقلابی برای حل مشکلات کشور خاطرنشان کرد: اگر رویکرد انقلابی را به مفهوم رویکرد جهادی بدانیم، انقلابی‌گری یک شیوه و روش کلی است که در مقاطع مختلف، خود را متناسب با نیازها و شرایط تغییر می‌دهد.

احدیان افزود: در یک دوره‌ای انقلابی‌گری نیاز دارد که در صحنه بایستد و با جریان‌های لیبرال اول انقلاب مبارزه کند و یک دوره‌ای نیاز دارد که بر دشمن خارجی تمرکز کرده و به جبهه‌های جنگ برود و شروع به جهاد کند؛ اینها همه‌اش انقلابی‌گری است.

تنها مدل رفتاری برای حل مشکلات، رویکرد انقلابی است

وی ادامه داد: یک دوره هم نیاز است برای ساخت درونی جامعه بیاید، مدیریت و تلاش کند که اسم آن را مدیریت جهادی می‌گذاریم. مدیریت انقلابی به دلیل اینکه تمرکز جدی بر آرمان‌ها دارد، ضرورت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

مدیر مسئول روزنامه خراسان تصریح کرد: اگر که آرمان‌ها از این مسیر حذف شود، ما هم مسیر را گم کرده و هم به نتیجه نمی‌رسیم و می‌شود همین اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاده است. تنها مدل رفتاری برای حل مشکلات، رویکرد انقلابی است.

احدیان اظهار داشت: اینکه جبهه مردمی می‌تواند یا نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گام اول است؛ در واقع این جبهه یک ساختار و بستر است که در آن می‌شود رویکرد انقلابی را احیا و پیاده کرد. اینکه در عمل هم اتفاق بیفتد، بازمی‌گردد به اینکه در آینده چگونه عمل شود.

منبع: مهر

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...